۱۳۸۹ مهر ۲۲, پنجشنبه

بازداشت مادران زینالی و ترمسی و همچنین دختران آن دو را محکوم می کنیم!


اکرم نقابی، یکی ازمادران زجر کشیده ای است که پسرش سعید زینالی را در سال 78 جلوی چشمانش توسط نیروهای امنیتی از منزل ربودند و به رغم همه ی تلاش های قانونی مادرش و خانواده هنوز اثری از او نیست.

ژیلا ...، یکی دیگر از مادران است که پسرش حسام ترمسی، جوان 19 ساله ای که در حوادث اخیر یک سال زندانی بود و پس از آزادی و حمله افرادی ناشناس به او، دچار انواع بیماری ها شده و هم اکنون نیز در بستر بیماری است.

این دو مادر به همرا دختران شان در روز شنبه ۱۷ مهر ماه در منزل شان بازداشت شدند. پس از بازداشت این عزیزان و تهدید و فشار بر خانواده های آنان مبنی بر مسکوت گذاشتن خبر، متاسفانه شاهد خبر های دروغ توسط سایت ها و روزنامه های دولتی مبنی بر ارتباط مادران عزادار با خانم زهرا رهنورد و سازمان مجاهدین خلق می باشیم.

این در حالی است که مادران پارک لاله(مادران عزادار) ضمن احترام به خانم زهرا رهنورد، تا کنون هیچ ارتباطی با ایشان نداشته اند و به صورت خودجوش و مردمی برای رفع هر گونه خشونت در جامعه، خواسته هایی داشته و دارند.

از دیگر سو، چون این مادران خواسته هایی مدنی دارند، طبیعتاً نمی توانند و نمی خواهند با هیچ سازمان سیاسی در ارتباط باشند. بنابراین اتهام های وارده به مادران با روح حرکت مسالمت آمیز و مدنی مادران در تضاد است و به بند کشیدن و مورد اذیت و آزار قرار دادن خانواده ها، تعرض به حقوق اولیه تمامی انسان ها و نقض آشکار حقوق مدنی و شهروندی افراد است.

چگونه می توان تحمل کرد بر مادران و خانواده هایی که جز درد و رنج چیزی نداشته اند و نه تنها رنج مفقود و زندانی شدن فرزندان شان را تحمل کرده و می کنند، بلکه خود و خانواده شان از حداقل زندگی انسانی محرومند، این چنین روا دارند و آنها را قربانی مقاصد سیاسی حکومت کنند؟

ما مادران عزادار، ضمن تاکید بر خواسته های حقوقی و شهروندی گذشته خود، این نقض آشکار حقوق مدنی مادران را محکوم می کنیم و خواهان آزادی هر چه سریعتر و بدون قید و شرط این عزیزان هستیم.


مادران پارک لاله (مادران عزادار)
۲۲ مهرماه ۱۳۸۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر