۱۳۹۰ شهریور ۲۸, دوشنبه

پیام مادران و مادر بزرگان میدان دمایو آرژانتین به مادران پارک لاله ایران و حامیان آنان در سراسر جهان






پیام مادران و مادر بزرگان میدان دمایو آرژانتین به مادران پارک لاله ایران و حامیان آنان در سراسر جهان

در روز۱۲ سپتامبر ۲۰۱۱ در دفتر سازمان عفو بین الملل شهر رم ، برنامه ای برای قدر دانی از مادران و مادر بزرگهای میدان دمایو آرژانتین بر گزار گردید .
در این برنامه خانم استلا کارلوتتو ، پرزیدنت انجمن مادر بزرگهای میدان دمایو آرژانتین که از مادربزرگهای زمان دیکتاتوری نظامی در آرژانتین بین سالهای ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳است، شرکت داشت .

مادران میدان دمایو آرژانتین، مادران آرژانتینی هستند که از زمان تشکیل گروهشان، دست از مبارزه برنداشته و هم چنان دنبال فرزندان گم شده خود می باشند، مادرانی که با اعتقاد به راهشان سالها در میدان مایو در مرکز شهر بوئنوس آیرس با روسری های سفیدی که نام فرزندان گمشده شان را رویش دوخته بودند، جمع میشدند .

مادر بزرگهای میدان دمایو آرژانتین، مادرانی هستند که فرزندانشان بوسیله زژیم ناپدید و یا کشته شده اند و فرزندان فرزندانشان که در زندانها بدنیا آمده اند، هیچگاه به خانواده های آنان تحویل داده نشده است .
استلا کارلوتتو خود دختر ۲۷ ساله اش را که معلم کودکستان بود در سال ۱۹۷۸ از دست می دهد ، جسد را به خانواده تحویل می دهند ولی از کودکش که در زندان به دنیا آمده و شاهدان بر این امر گواهی داده اند هنوز هیچ اثری در دست نیست.
او همراه با دیگر مادران و مادر بزرگهای دیگر با تلاشی خستگی ناپذیر به دنبال پیدا کردن نوه هایشان بوده وهستند و تا کنون با کوشش آنان بیش از تعداد صد نوه خود را پیدا کرده اند، نوه هایی که بعد از پیدا شدن از هویت اصلی خود با خبر گشته اند .

در این برنامه، خانم صبری نجفی، از حامیان مادران پارک لاله از ایتالیا به نمایندگی از طرف حامیان مادران پارک لاله در خارج از کشور در ملاقات با خانم استلا کارلوتتو ، پیام حمایت و همبستگی مادران پارک لاله و حامیان آنان در سراسر جهان را، با قدردانی از تمام فعالیت های بشر دوستانه همه مادران و مادر بزرگهای میدان دمایو و کوشش های بی نظیر و قابل تقدیر آنان یرای رسیدن به حقوق مادرانه خود، با آرزوی یافتن تمام نوه های مادر بزرگهای میدان دمایو را از طرف مادران تقدیم خانم استلا کارلوتتو کردند:

" اعلام همبستگی مادران پارک لاله در ایران و حامیان مادران پارک لاله با مادران میدان دمایو آرژانتین

ما ضمن قدردانی و سپاس فراوان از تمام فعالیت های داد خواهانه ی شما، مادران و مادر بزرگ های امروز میدان دمایو، با شما مادران سمبل دادخواهی ، استقامت و بردباری ، اعلام همبستگی می کنیم و در راه داد خواهی و جلب توجه جامعه‌ی جهانی به نقض فاحش حقوق بشر در ایران ، همراه با تمامی مادران و خانواده های آنان تا رسیدن به خواسته های خود، لحظه ای دست از مبارزه و افشاگری بر نخواهیم داشت.

مادران پارک لاله ( مادران عزادارایران ) نیز، چون شما ، عزیزان شان طی سی و دو سال گذشته توسط حکومت ایران ، کشته.یا مفقود الاثر و یا مجروح و معلول ، شده اند و یا هم اکنون، در زندان های ایران، تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند.

مادران پارک لاله ، پس از کودتای انتخاباتی از ماه جون ۲۰۰۹ ، روزهای شنبه ساعت ۷ بعد از ظهر در پارک لاله تهران و پارک های دیگر جمع شده و با لباسهای سیاه و در سکوت به سوگ و داد خواهی عزیزانشان نشستند و به خاطر این حرکت مسالمت آمیز بیش از ۱۰۰ نفر از آنان بازداشت و روانه ی زندان ها شدند .

در حمایت از مادران پارک لاله و در اعترا ض به کشتار جوانان در خیابان ها و زندان ها از ماه جون ۲۰۰۹، گروه های مختلف مادران در سراسر جهان نیز شروع به بر گزاری برنامه های مختلف هفتگی کرده و با رساندن صدای داد خواهی مادران به جوامع بین المللی، همچنان به راه خود ادامه می دهند .

مادران پارك لاله همگام و یک صدا در ایران و جهان ، خواهان محاكمه آمران و عاملان کشتار آزادی خواهان در حکومت جمهوری اسلامی و آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشند و مخالف هرگونه قتلي با هر شكل و هر نامي از جمله سنگسار و قصاص و خواهان لغو قانون مجازات اعدام هستند.

مادران پارك لاله نیز، كه خود قرباني خشونت و تبعيض عليه زنان بوده و هستند از تمامي حرکت های مسالمت آمیز و خشونت پرهیز و برابري خواهانه حمايت مي كنند .

سپتامبر امسال ۲۳ سال از جنایت علیه بشریت ، کشتار دسته جمعی هزاران نفر از زندانیان سیاسی در زندان های ایران و توسط سران رژیم جمهوری اسلامی ایران می گذرد، جنایتی که سال ها جامعه جهانی در مقابل آن سکوت کرده است ، جنایت اعدام های دسته جمعی و گور های دسته جمعی در گلزار خاوران ......

در تابستان ۱۹۸۸، فرزندان ما بدون هیچ گونه محاکمه قانونی به جوخه های اعدام سپرده شدند، برخی از این قربانیان حتی دوران محاکمه و زندان خود را نیز سپری کرده بودند .

اکنون پس از گذشت سالها با پیگیری مداوم خانواده های جان باختگان و مادران خاوران و تعداد زیادی از فعالان حقوق بشر و مادران پارک لاله و حامیان آنان ، سکوت جوامع بین الملل شکسته شده است ، شاهدان زنده این جنایات هم لب به سخن گشوده اند .....

ما مادران پارک لاله و حامیان مادران پارک لاله در سراسر جهان، برای باز شدن پرونده های این جنایات هولناک لحظه ای از حرکت باز نخواهیم ایستاد و با آرزوی موفقیت و پایداری برای مادران و مادر بزرگان میدان دمایو و به امید یافتن نوه های گم شده تان، دستتان را صمیمانه می فشاریم و تا رسیدن به پیروزی ، در کنار شما عزیزان روز را شب و شب را روز خواهیم کرد .

مادران پارک لاله و حامیان آنان در سراسر جهان
سپتامبر ۲۰۱۱"

در این برنامه ، استلا کارلوتتو که تا به حال برای فعالیت های حق طلبانه و صلح آمیز مادران دمایو که بدون خشونت خواهان اجرای عدالت بوده ا ند، برای تلاش های پیگیرش و مبارزه بر علیه ظلم و بی عدالتی در آرژانتین بارها جوایزی از جمله: دکترای افتخاری از دانشگاه بوستون و بئونس آیرس و همینطور جایزه صلح شهر رم و جایزه صلح از یونسکو در پاریس و نشان افتخار از رییس جمهور سابق ایتالیا را دریافت کرده است ، در جواب پیام، همبستگی و حمایت خود و مادران میدان دمایو آرژانتین را با همه مادران پارک لاله ایران اعلام نموده و ضمن امضاء و نوشتن کتبی حمایت در دفتر حامیان مادران پارک لاله، همه مادران
و داد خواهان را تشویق به ادامه مبارزه کرد .

با امید به همدلی و همبستگی هر چه بیشتر همه مادران و انسان های آزادی خواه برای رسیدن به عدالت جهانی
مادران پارک لاله و حامیان آنان در سراسر جهان
سپتامبر ۲۰۱۱


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر