۱۳۹۴ آبان ۲۷, چهارشنبه

روز جهانی رفع خشونت علیه زنان در دورتموند

روز جهانی رفع خشونت علیه زنان در دورتموند
خشونت علیه زنان، نقض قوانین حقوق بشر است

بیست و پنجم نوامبر برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط سازمان ملل متحد به شکل نمادین به عنوان روز جهانی رفع خشونت علیه زنان، برگزیده شد.
در این روز خواهران مبارز و شجاع دومینیکنی در سال ۱۹۶۰ به دست ماموران دیکتاتور عصر، رافائل تروجیلو بعد از تجاوز و شکنجه بی رحمانه به قتل رسیدند. این سه خواهر به نامهای، پاتری، مینروا و ماریا ترزا میرابل، در منطقه ای اطراف سانتیاگو در جمهوری دومینیکن، همراه با همسران خود در پشتیبانی از گروه (جنبش ۱۴ ژوئن) علیه حکومت دیکتاتوری رافائل تروجیلو مبارزه میکردند.
به این مناسبت و در اعتراض به نقض حقوق زنان در سراسر جهان, فعالان گروه های مختلف زنان طبق روال هر ساله،مراسمی در شهر دورتموند برگزار خواهند کرد که به شرح زیر می باشد:

برنامه اول - تظاهرات و سخنرانیاین برنامه از طرف گروه های مختلف "اتحاد زنان دورتموند" در بزرگداشت زنان مبارز و "اکین وان" زن مبارز کردی که در ۱۵ اوت ۲۰۱۵ به وسیله مقامات امنیتی ترک به طرز وحشتناکی کشته شد، اختصاص داده شده است: 
شنبه ۲۱ نوامبر۲۰۱۵، ساعت ۱۴ بعد از ظهر. خیابان کاتارینن-بالای پله ها روبروی در اصلی ایستگاه قطار-دورتموند.

برنامه دوم - این برنامه ازطرف شهرداری و دفتر زنان شهر دورتموند برگزار می شود و پرچم زنان طی مراسمی در مقابل شهرداری شهر برافراشته خواهد شد:
چهارشنبه ۲۵ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۴ بعد از ظهر مقابل شهرداری شهر دورتموند در میدان صلح.



زنده باد همبستگی جهانی زنان و مردان برای رفع خشونت بر زنان
حامیان مادران پارک لاله - دورتموند


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر