۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

گناه حکیمه شکری تنها رفتن به مزار شهدا ودیدار کردن از مادران عزادار است


حکیمه شکری؛ متهم به جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی

خانواده حکیمه شکری که روز پنج شنبه موفق به ملاقات کابینی با این حامی مادران عزادار شده اند، نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کردند.

خانم شکری از 14 آذر در بازداشت به سر می برد، به گفته خانواده اش دربند 209 زندان اوین و در سلول انفرادی است.

ایرج شکری، برادر حکیمه شکری به "روز" می گوید: روز پنج شنبه با نامه بازپرس دادگاه انقلاب شهر ری موفق شدیم حکیمه را ببینیم. ملاقات کابینی بود و وضعیت عمومی اش از نظر ما اصلا خوب نبود هرچند که خودش می گفت حالش خوب است و جای نگرانی نیست اما مشخص بود که چندان حال مساعدی ندارد.

آقای شکری می افزاید: حکیمه همچنان در سلول انفرادی است و در ملاقات متوجه شدیم که مقداری لرز دارد. خودش هم می گفت که شب قبل در جریان بازجویی حالش به هم خورده و او را به بیمارستان برده اند. این در حالی است که حکیمه پیش از بازداشت جز حساسیت چشمی، هیچ گونه ناراحتی و سابقه بیماری نداشت.

از آقای شکری درباره اتهامات تفهیم شده به خواهرش می پرسم؛ می گوید: خود حکیمه نتوانست حرفی بزند چون یک آقایی کنار او نشسته بود و نمی توانست حرف بزند اما آقای حسینی، بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری به ما گفت که اتهامات حکیمه جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی است.

به گفته آقای شکری، خواهرش هیچ یک از این اتهامات را نپذیرفته: حکیمه زیر بار اعتراف دروغ نرفته و این باعث دلگرمی ما است. واقعیت هم این است که خواهر من هیچ کاری نکرده و هیچ گناهی ندارد. او تنها به مزار شهدا و به دیدن مادران عزادار و خانواده هایی که بچه هایشان را از دست داده اند رفته و هم خودش و هم ما این را به صراحت می گوییم. تنها گناه حکیمه دلجویی و همدردی از خانواده های شهدا است؛ گویی مملکت ما به سمتی رفته که باورهای سنتی ما یعنی دلجویی از خانواده ها و داغدیدگان جرم است.

برادر حکیمه شکری توضیح میدهد: آقای حسنی به ما می گفت اصلا خبر دارید این چیکار ها کرده و تا کرمانشاه هم رفته و... گفتیم بله کرمانشاه هم برای دلجویی و دیدار با خانواده های شهدا رفته و این جرم نیست و اتهامی که به او نسبت میدهند ناروا است و نه او می پذیرد و نه ما.

حکیمه شکری در دیدار با خانواده اش از آنها خواسته که پرونده او را از طریق قانونی پی گیری کنند. برادرش می گوید: نامه ای برای دادستان تهران، آقای جعفری دولت آبادی نوشته ایم چون ایشان را نمی توانیم ببینیم از طریق نامه از ایشان خواسته ایم قضیه حکیمه را پی گیری کنند.

به آقای شکری می گویم که قرار وثیقه 400 میلیون تومانی برای خواهرش صادر شده؛ آیا این وثیقه تامین شده است؟ می گوید: از طرفی توان تامین چنین وثیقه سنگینی را نداریم و از طرف دیگر هنوز به خود ما در این زمینه چیزی نگفته اند که وثیقه بیاورید و... حتی در این زمینه که با آقای حسینی صحبت کردیم گفت باید 4 ماه در زندان بماند و 4 ماه که گذشت اگر چیزی علیه او پیدا نشد آن موقع در این مورد تصمیم می گیریم.

فرشته قاضی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر