۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

نامه مادر ستار بهشتی به بان کی مون

نامه مادر ستار بهشتی به بان کی مون


خواستار برگزاری یک محکمه عادلانه هستم


گوهر عشقی٬ مادر ستار بهشتی با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل از وی خواسته تا با رایزنی با حسن روحانی٬‌زمینه را برای رسیدگی به پرونده فرزندش و حل آن٬‌ فراهم آورد.
به گزارش سحام٬ مادر این وبلاگ نویس زندانی در بخشی از نامه خود ضمن ابراز تاسف از روند رسیدگی به پرونده فرزندش٬ می گوید که سفر آقای روحانی به سازمان ملل را فرصتی دانسته تا فریاد دادخواهی وشکایتش را از این طریق مطرح نماید.
گوهرعشقی در بخشی از نامه خود آورده:«به خدای یکتا قسم میخورم در این یک سال که از کشته شدن فرزند مظلومم می گذرد، با مسئولین مختلف و عالی نظام جمهوری اسلامی ایران مکاتبه کرده و ساعتهای متمادی، مصاحبه های مختلفی با رسانه های مختلف جهت احقاق حق خویش انجام داده ام. اما حاصل تمامی این تلاشها ، پرونده سازی غیرواقعی برای متهم این پرونده و فرار او از چنگال عدالت بوده است.»
مادر ستار بهشتی پیشتر در مرداد ماه و پس از ماه ها تلاش برای ارسال پرونده فرزندش به دادگاه گفته بود که فرزندم زیر شکنجه کشته شد وبازجو گفته بود ترا خواهم کشت. این مادر دردمند بارها از مسئولان درخواست کرده بود که به شکایتش دریک دادگاه صالح رسیدگی کنند.
هر چند همه شواهد و مدارک حاکی از کشته شدن ستار بهشتی در اثر شکنجه در زندان فتاست، اما تلاش های خانواده و وکیل این قربانی هنوز به نتیجه نرسیده است و در آخرین اقدام برای قاتل که شخصا از خانواده ستار بهشتی طلب حلالیت کرده بود قرار مجرمیت برای قتل غیر عمد صادر شده است.
ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس اهل رباط‌کریم بود که به دلیل انتشار مطالب انتقادی علیه حکومت توسط پلیس فتا دستگیر شد. وی نهم آبان ۱۳۹۱ دستگیر و به زندان اوین تهران منتقل گردید، لیکن چهار روز بعد در حالی که به بازداشتگاه پلیس منتقل شده بود، در آنجا درگذشت.
خانواده ستار، هنگام دفن جسد وی آثار کبودی را در بخش هایی از بدن او مشاهده کرده بودند و محسنی اژه ای در اولین اظهار نظر خود وجود ضربه و کبودی بر بدن ستار بهشتی را تایید کرد و پس از آن بود که خبر از مرگ ستار بهشتی در اثر ایست قلبی داده شد.
چند هفته پیش بود که یکی از نزدیکان خانواده ستار بهشتی در مصاحبه با سحام گفته بود که تعدادی از عکس های پیکر ستار را در پزشکی قانونی به خانواده وی نشان داده اند.
متن کامل نامه مادر ستار بهشتی به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به شرح ذیل است:
دبیر کل محترم سازمان ملل متحد – جناب آقای بان کی مون
اعضاء محترم مجمع عمومی سازمان ملل متحد
با سلام و احترام
همانگونه که مستحضرید فرزند اینجانب، “ستار بهشتی” ماهها قبل توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران به جرم انتقاد از مسئولین کشور خویش و دلسوزی جهت اصلاح پاره ای از امور مربوط به مردم، به مدت چهار روز دستگیر و در همان چهار روز در اثر شکنجه در زندان کشته شد و پس از گذشت ماهها از این حادثه،هیچ فریاد رسی را در “ام القرای جهان اسلام” نیافتم تا داد خود را از او بستانم.
اینک مطلع شدم که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،جناب آقای دکتر روحانی به سازمان ملل متحد می آیند تا در آن سازمان سخنرانی و با رهبران دنیا ملاقات نمایند. بر آن شدم این نامه را به شما بنویسم تا در میان کشورهایی که مدعی رعایت حقوق شهروندی هستند، فریادرسی بیابم و شکایت خود را نزد شما بیاورم.
جناب آقای دبیر کل
عمده ترین کارکرد سازمان ملل متحد ،نظارت بر فعالیت دولتهای عضو به منظور رعایت منشور امضاء شده سازمان ملل متحد است.
به خدای یکتا قسم میخورم در این یک سال که از کشته شدن فرزند مظلومم می گذرد، با مسئولین مختلف و عالی نظام جمهوری اسلامی ایران مکاتبه کرده و ساعتهای متمادی، مصاحبه های مختلفی با رسانه های مختلف جهت احقاق حق خویش انجام داده ام. اما حاصل تمامی این تلاشها ، پرونده سازی غیرواقعی برای متهم این پرونده و فرار او از چنگال عدالت بوده است.
نیک می دانم پس از انجام این مکاتبه،بصورت فزاینده ای تحت فشار مراجع امنیتی و قضایی در ایران قرار خواهم گرفت و چه بسا در شرایط ناگواری قرار بگیرم اما سوگند به خون فرزند مظلومم، برای احقاق حق او و خانواده ام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد، مگر آنکه حکومت جمهوری اسلامی محکمه عادلانه ای را برای برپایی عدالت، برگزار نماید.
اعضای محترم مجمع عمومی سازمان ملل متحد
همانطور که مستحضرید، روسای جمهور تمامی کشورها ،در شروع فعالیت اجرایی خود، قسم میخورند که حافظ قانون اساسی کشورشان و حافظ “جان و مال و ناموس” مردم خویش باشند و از آن پاسداری نمایند.آقای دکتر روحانی هم از این قاعده مستثنی نبود.اما عدم پاسخگویی مراکز قدرت و همچنین اذیت و آزارهای مکرر امنیتی برای ما و خانواده مان، این مادر دردمند و زجر کشیده را بر آن داشت تا طی این مکاتبه از شما عاجزانه تقاضا نماید در دیدارهای خود با ایشان، تقاضا نمایید که وضعیت دردناک خانواده ما را پیگیری و قدمی راسخ برای دفاع از حقوق مظلومان در مقام “ریاست جمهوری اسلامی ایران” در کشور خود بردارند.همانطور که شخص ایشان رییس جمهور همه ایرانیان و کشور ایران عضوی از جامعه جهانی است.
ممکن است ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به دلایلی،از قبول این مسئولیت سرباز زنند و عنوان نمایند این حادثه در زمان ریاست جمهوری ایشان اتفاق نیفتاده است که خود را ملزم به پیگیری موضوع نمایند،اما همانگونه که مستحضرید دفاع از حقوق انسانی افراد و رسیدگی به دادخواهی یک خانواده داغدار خصوصا یک مادر ستمدیده،در قالب زمان و مکان خاصی نمی گنجد و تمام اعضای جامعه بشری،ملزم به رسیدگی به حق مظلومان هستند تا بلکه ریشه ظلم خشکانده شود.
به پروردگار بزرگ سوگند میخورم اینجانب شرمسارم که مسئولین قضایی و امنیتی کشورم، به حق طبیعی من رسیدگی نمی کنند و هیچ راهی برای من باقی نگذارده اند تا دست به مکاتبه با آن مقامات محترم ببرم و شما را به دادخواهی از خویش فرا بخوانم. لازم به ذکر است که نه تنها به “داد” ما رسیدگی نکردند، بلکه با تهدیدات فزاینده امنیتی خانواده و دخترم(سحر بهشتی) عرصه زندگی عادی و روزانه را نیز بر ما تنگ کرده اند.
با تقدیم احترام
گوهر عشقی – مادر داغدار ستار بهشتی
دوم مهر ۱۳۹۲
* رونوشت: جناب آقای دکتر احمد شهید – نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران
Tags: 

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر