۱۳۹۲ آذر ۱۷, یکشنبه

حامیان مادران پارک لاله دورتموند - گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر ٢٠١٣- کلن


گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر ٢٠١٣- کلن 

همبستگی حامیان مادران پارک لاله دورتموند با جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران/ کلن 

به دعوت " جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران - کلن"  روز شنبه ٧ نوامبر ٢٠١٣ در شهر کلن آلمان با شرکت جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر ٢٠١٣ , در دفاع از زندگی و نه به اعدام , در اعتراض به اعدام های اخیر و حمایت از زندانیان سیاسی و مدنی محکوم به اعدام در ایران، تظاهرات و راهپیمائی بر گزار شد.

شرکت کنندگان در این برنامه با در دست داشتن بوته های « درخت زندگی» , با محکوم  کردن اعدام ٤ عرب هموطن خود, اعتراض خود را ابراز داشته  و با این حرکت نمادین «نه به اعدام, آری به زندگی» توجه بسیاری از شهروندان را به این تجمع جلب کردند .

این مراسم با سخنرانی نمایندگان گروه های مختلف, با صحبت راجع به روز جهانی حقوق بشر و موارد بیشمار نقض این قوانین در ایران و اعدام های زندانیان سیاسی در یک ماه گذشته  آغاز شد.

برنامه با صحبت های آقای بیگدلی از طرف جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران/ کلن که بیست و ششمین سال  بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر را در کلن  بر گزار می کردند، با توضیحات در مورد اعدام حبیب الله گلپری پور و رضا اسماعیلی, دو زندانی سیاسی و هم چنین به دار آویختن ۱۶ زندانیِ بلوچ , اعدام شیرکو معارفی و احتمال اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی و تعدادی دیگری از زندانیان سیاسی ادامه یافت .

در انتهای این مراسم , شرکت کنندگان برای استمداد جهت نجات جان زندانیان سیاسی و اعتراض به اعدام های اخیر, راه پیمایی  به طرف فرستنده تلویزیونی دولتی در شهر کلن داشتند. در این قسمت از برنامه در مقابل ساختمان تلویزیون و در  اعتراض به سانسور های دولتی , سخنرانی های مختلفی انجام شد . 

با سپاس از برگزار کنندگان و همراهان این برنامه 
حامیان مادران پارک لاله - مادران صلح دورتموند
دسامبر ٢٠١٣ 








 



گزارش های تصویری حامیان مادران پارک لاله دورتموند
قسمت ١ 
قسمت ٢
قسمت ٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر