۱۳۹۳ مهر ۱۵, سه‌شنبه

حامیان مادران پارک لاله ایران - دورتموند: دهم اکتبر روز جهانی مبارزه علیه مجازات اعدام را هر چه گسترده تر بر گزار کنیم !


دهم اکتبر روز جهانی مبارزه علیه مجازات اعدام را هر چه گسترده تر بر گزار کنیم

به روز جهانی "مبارزه برای لغو مجازات اعدام" دهم اکتبر ٢٠١٤ نزدیک می شویم. در ایران اما موج
اعدام ها بیداد می کند. محسن امیر اصلانی ها و دگر اندیشان به راحتی به دستور قوه قضاییه و زیر پوشش 
دولت روحانی اعدام می شوند. آیت الله بروجردی و ده ها تن دیگر از زندانیان سیاسی - عقیدتی در زندان ارومیه و دیگر زندان ها با خطر اجرای حکم  اعدام مواجه هستند. امکان اجرای حکم اعدام ریحانه جباری  هر لحظه است و تعداد بسیاری دیگر از زندانیان عادی نیز در خطر اعدام قرار دارند . 

بنا بر گزارشات اعلام شده توسط احمد شهید در چند ماه پیش, دست کم ٨٥٢ نفر در ایران طی یک سال
گذشته از ژوئیه ٢٠١٣ تا ژوئیه ٢٠١٤ اعدام شده اند و ایران در مقام مقایسه جمعیتی هنوز هم رتبه اول را 
در از بین بردن انسان ها در جهان دارد و این در صورتی است که در بسیاری از کشور ها مجازات اعدام از قوانین آنها به طور کلی حذف شده است .

ما حامیان مادران پارک لاله ایران - دورتموند ضمن محکوم کردن اعمال ضد بشری رژیم جمهوری اسلامی, با حمایت و 
شرکت در مراسم اعتراضی جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی ایران/ کلن, خواهان لغو فوری احکام جاری  اعدام زندانیان سیاسی - عقیدتی و عادی هستیم و هم چنین معتقد هستیم مجازات اعدام باید به طور کلی از قوانین همه کشورها حذف گردد. در رساندن صدای داد خواهانه هم وطنان خود به جامعه جهانی, استوار و 
متحد باشیم .

مادران پارک لاله ایران "
ما خواهان لغو فوری اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم، چون داشتن آزادی بیان و اندیشه را حق هر انسانی می دانیم و از همین جا از جمهوری اسلامی برای نادیده گرفتن سیستماتیک حقوق بشر در سی و چند سال گذشته اعلام جرم می کنیم. در مورد اعدام زندانیان عادی نیز اعتقاد داریم که مجازات اعدام نه تنها باعث بازدارندگی از جرم نشده است و نمی شود، بلکه چرخه خشونت و انجام جرم و جنایت را باز تولید کرده و می کند و خواهان مجازات های جایگزین به همراه برنامه ریزی آموزشی و فرهنگی برای زندانیان عادی در کنار آماده سازی جامعه برای زندگی سالم مردم هستیم".

جمعه دهم اکتبر ٢٠١٤, ساعت ١٨ بعد از ظهر , دم پلاته, مقابل کلیسا . کلن 

زنده باد زندگی 
حامیان مادران پارک لاله ایران - دورتموند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر