۱۳۹۳ بهمن ۱۲, یکشنبه

بنیاد گرامیداشت ۱۸ مه گوانگجو: فعالیت‌های پروانه میلانی برای ما الهام بخش بود

بنیاد گرامیداشت ۱۸ مه گوانگجو: فعالیت‌های پروانه میلانی برای ما الهام بخش بود

http://www.mpliran.org/2015/02/blog-post.html
اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
شنبه  ۱۱ بهمن ۱٣۹٣ -  ٣۱ ژانويه ۲۰۱۵

عدالت برای ایران: بنیاد گرامیداشت۱۸ مه – گوانگجو طی پیامی، درگذشت پروانه میلانی، از فعالان جنبش دادخواهی در ایران را به مادران خاوران و خانواده او تسلیت گفته است.

پروانه میلانی در اردبیهشت ۱٣۹٣ به همراه معصومه دانشمند، مادر بیژن بازرگان برای دریافت جایزه حقوق بشری بین المللی گوانگجو، به مادران خاوران، راهی کره جنوبی شده بود.
پروانه میلانی، خواهر رحیم میلانی زندانی سیاسی اعدام شده در دهه ۶۰ که دهم دی ماه ۱٣۹٣ درگذشت، از نخستین روزهای پس از اعدام برادرش در پی دادخواهی زندانیان سیاسی اعدام شده و حق خانواده‌ها برای دانستن حقیقت و سوگواری بود و تا آخرین روزهای زندگی ازاین تلاش دست نکشید.او که همواره با حضور در خاوران و مراسم بزرگداشت اعدام‌شدگان سعی در زنده‌نگاه داشتن یاد و راه آنها داشت، شعرهایی بسیاری نیز در این رابطه سروده است.
بنیاد گرامیداشت ۱۸ مه که هر سال، جایزه گوانگجو برای حقوق بشر را اهدا می کند یک سازمان غیرانتفاعی و غیردولتی است است که در سال ۱۹۹۴ از سوی بازماندگان قتل عام مخالفان در ماه مه ۱۹۸۰ درشهر گوانگجو کره جنوبی تاسیس شده است.

پیام بنیاد گرامیداشت ۱۸ مه – گوانجو به شرح زیر است:
خانواده خانم پروانه میلانی،
مادران خاوران،
ما از شنیدن خبر مرگ خانم پروانه میلانی بسیار متاسفیم.
ما همکاران و اعضای بنیاد گرامیداشت۱٨ مه، مایلیم مراتب تسلیت خود را در این شرایط دشواربه خانواده وی و همچنین به مادران خاوران بیان کنیم.
ما برای همگی شما استقامت آرزو می کنیم تا بتوانید همچنان کار باارزشی را که او در این سال‌ها بر دوش داشت، تداوم ببخشید. همه ما فقدان او را حس خواهیم کرد.
دیدار با او در ماه مه سال ۲۰۱۴ و در طی مراسم اعطای جایزه حقوق بشری گوانجو برای ما مایه شادمانی بود.
بنیاد گرامیداشت ۱٨ مه مفتخر است که فعالیت ها و تلاش های او و مادران خاوران برای طرح و دفاع از حقوق بشر را در شرایط دشوار کنونی پاس داشته ایم.
پروانه در طی مدت کوتاه حضورش در گوانجو برای بسیاری از ما الهام بخش بود و قلب‌های بسیاری را تسخیر کرد.
همگی ما در گوانجو فقدان همراهی او را حس خواهیم کرد و برای آرامش روح او دعا می کنیم.
ما در این لحظات غم و اندوه در کنار شما ایستاده ایم.

با احترام
بنیاد گرامیداشت۱٨ مه – گوانجو

Tags: 

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر