۱۳۹۱ آذر ۲۵, شنبه

تبریک جمعی از فعالان حقوق زنان و حامیان مادران پارک لاله به ستوده و پناهی


تبریک جمعی از فعالان حقوق زنان
و حامیان مادران پارک لاله به ستوده و پناهی

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲

جمعی از دوستان و موکلان نسرین ستوده به همراه جمعی از فعالان زنان و حامیان مادران پارک لاله با حضور در مراسم اهدای جایزه ساخارف به نسرین ستوده و جعفر پناهی در استراسبورگ، بیانیه ای کوتاه منتشر کردند. این افراد که از کشورهای مختلف به استراسبورگ رفته بودند، با تعدای از نمایندگان صحبت کردند تا خواسته هایشان را پیگیری کنند. آنان همچنین بیانیه خود را به زبان های مختلف به نمایندگان ارائه کردند. متن بیانیه جمعی از فعالان حقوق زنان، حقوق بشر و حامیان مادران پارک لاله به شرح زیر است:
«ما جمعی از فعالان حقوق زن، حقوق بشر و حامیان مادران پارک لاله خرسندیم که جایزه حقوق بشر اتحادیه اروپا در سال 
۲۰۱۲ به نسرین ستوده، حقوقدان و وکیل زندانی و جعفر پناهی، کارگردان سینما، اختصاص یافته است. نسرین ستوده، وکیل، فعال حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق کودکان از شهریور 89 برای گذران حکم ناعادلانه 6 سال حبس در زندان اوین به سر می برد. او با ایستادگی برخواسته های به حق خود از جمله لغو حکم ممنوعیت خروج ازکشور دختر 12 ساله اش، مهر آوه با مایه گذاشتن از جسم و جانش پس از 49 روز مقاومت سخت، توانست قوه قضائیه را وادار به لغو این حکم غیر عادلانه کند. دستیابی او به خواسته انسانی و قانونی اش مایه افتخار و شادی بسیاری در داخل و خارج از کشور شد. جعفر پناهی، کارگردان سینما نیز از سوی دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس و ۲۰ سال محرومیت از فیلمسازی محکوم شده است. وی همچنین حق خروج از ایران و گفت و گو با رسانه‌های داخلی و خارجی را ندارد.
ما اعطای جایزه حقوق بشر ساخاروف را به خانم نسرین ستوده و آقای جعفر پناهی و خانواده هایشان و تمامی تلاشگران مدنی و سیاسی تبریک می گوییم.
ما ضمن تشکر از اتحادیه اروپا برای تجلیل و ارج نهادن به فعالیت های انسان دوستانه نسرین ستوده و جعفر پناهی درخواست تدوام پیگیری آزادی زندانیان سیاسی - عقیدتی را داریم.
با توجه به این که نسرین ستوده یک اعتصاب غذای 49 روزه را پشت سرگذاشته است نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی دارد و از آن جا که مرخصی حق قانونی زندانی است، خواست ما پیگیری برای مرخصی و درمان نسرین ستوده و سایر زندانیان است که تا حصول آزادی از این حق بدیهی برخوردار شوند.» 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر