۱۳۹۱ بهمن ۲۴, سه‌شنبه

مرگ غم انگیز مادر رامین رمضانی

مرگ غم انگیز مادر رامین رمضانی

http://exilesactivist.wordpress.com/2013/02/11/


ساعاتی قبل رخ داد: فوت مادر شهید رمضانی؛ تهدید و ممانعت دادستانی از حضور پدر خانواده در مراسم تدفین

Posted on February 11, 2013

فعالان در تبعید: 
بنا بر گزارشات رسیده به ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” ؛ در حالیکه مادر شهید رامین رمضانی از شهدای 25 خرداد 88؛ ساعاتی قبل در بیمارستان خاتم الانبیا فوت کرده؛ اما دادستانی اصرار به معرفی  پدر خانواده به اوین دارد.
گفتنی است رامین رمضانی، جوان ٢٢ ساله ای که در حاشیۀ تظاهرات میلیونی ٢۵ خرداد ٨٨ به ضرب گلوله جان باخت. رامین چند روز قبل از زابل محل خدمت سربازی اش برای مرخصی به تهران آمده بود و آن روز با هدف شرکت در راهپیمایی از خانه خارج شد و پس از آن هرگز به خانه بازنگشت.

از آن تاریخ تا به امروز، مادر رامین با مشکلاتی قلبی مواجه دچار و مدام تحت درمان بوده است  که نهایتا متاسفانه ساعاتی قبل خبر فوت ایشان به ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” ارسال شد.
همچنین پدر شهید رامین رمضانی در آذرماه ۱۳۸۹ بر سر مزار فرزند ۲۲ ساله اش بازداشت شد. در آن روز تعدادی از خانواده های شهدای حوادث پس از انتخابات برای بزرگداشت سالروز تولد امیر ارشد تاجمیر از شهدای عاشورای ۸۸ در بهشت زهرا گرد هم آمده بودند. آنها پس از پایان مراسم، بر سر مزار رامین رمضانی حاضر شده بودند که با هجوم نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند و نهایتا پدر شهید رمضانی به همراه تعدادی دیگر از بستگان شهدای جنبش سبز دستگیر شدند.
مهدی رمضانی از آن زمان برای مدت حدود یک ماه و نیم در بازداشت بود، تا آنکه در نهایت در ۲۱ دی ماه با وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی آزاد شد. دادگاه وی در تاریخ بیست و سوم فروردین برگزار شد و قاضی مقیسه او را به سه سال حبس محکوم کرد.
این حکم که با اعتراض آقای رمضانی مواجه بود؛ نهایتا از فردا سه شنبه 24 بهمن و با معرفی آقای رمضانی به اوین می باید اجرا میشد.
یکی از نزدیکان خانواده رمضانی در گفت و گو با ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” می گوید: از امروز صبح که  خانم زهرا مختارزاده، مادر رامین، به کما رفته بود؛ پدر خانواده طی تماس با دادستانی خواهان مهلت بیشتر برای معرفی به اوین شده بود که با پاسخ شدید اللحن دادستانی مواجه شد.
بر اساس گفته این فرد نزدیک به این خانواده، حتی پس از فوت خانم مختارزاده دادستانی در پاسخ به تقاضای آقای رمضانی مبنی بر مهلت حضور در مراسم خاکسپاری تاکید کرده؛ با زور ماموران به اوین منتقل خواهی شد.
اخبار تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد 
http://www.mpliran.org/2013/02/blog-post_12.html

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر