۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

۲۵ خرداد، سالروز برآمد جنبش آزادیخواهی مردم ایران گرامی باد

۲۵ خرداد، سالروز برآمد جنبش آزادیخواهی مردم ایران گرامی باد
فراخوان شبکه سراسری «همبستگی برای حقوق بشر در ایران»
به مناسبت سومین سالگرد آغاز جنبش سبز

با درود به رهروان آزادی و مدافعان حقوق بشر   
۲۵ خرداد امسال مصادف است با  سومین سالگرد برآمد شکوهمند جنبش آزادیخواهی مردم ایران در خرداد 1388، که با شعار «رای من کو» آغاز گشت. جنبش سبز برگ نوینی در مبارزه برای نفی استبداد دینی حاکم بر ایران و بیان اراده مردم برای تحقق جامعه ای مبتنی بر آزادی و حقوق شهروندی بود. با اوج گیری تظاهرات اعتراضی و بدور از خشونت مردم، رژیم جمهوری اسلامی باری دیگر چهره  زشت دیکتاتوری دینی را به روشنی نشان داد. 
سیاستِ سرکوبی که از ابتدای روی کارآمدن جمهوری اسلامی با ضرب و شتم و شکنجه و کشتار آزادیخواهان در بیرون و درون زندان ها شروع شده، با کشتار مخالفان در دهه شصت و فجایع قتل های آزادیخواهان ادامه یافته و با فتوای آیت الله خمینی اوج شقاوت خود را در کشتار بزرگ زندانیان سیاسی در سال سیاه ۶۷ نشان داده بود، این بار به روشنی و در خیابانها مردم عادی را هدف قرار داد.
صفوف میلیونی تظاهرات مسالمت آمیز مردم مورد هجوم لباس شخصی ها، نیروهای انتظامی و بسیجی قرار گرفت و زن و مرد در خیابان ها آماج گلوله های تک تیراندازان یا موتورسواران مسلح، که هر سمبل سبزی را نشانه می گرفتند، شدند و به قتل رسیدند. مردم که برای اعتراض به کودتای انتخاباتی به خیابانها آمده بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، بسیاری دستگیر شدند و شماری سر از کهریزک شکنجه گاه خوفناک جمهوری اسلامی درآوردند. با افشای آنچه بر جوانان ایران در این شکنجه گاه رفته بود و بدنامی آن در افکار عمومی ایرانیان و جهان، ولایت فقیه دستور داد زندانیان سیاسی را دیگر به این زندان نفرستند. اما لکه این ننگ برای همیشه بر دامان جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند. خاطره کشتار این دوره همچنان در یاد مردم و مادرانی که هنوز هم هر هفته به یاد جوانانشان در اینجا و آنجا گرد هم می آیند، زنده است.
گرچه با سرکوب بیرحمانه و غیر قابل تصور استبداد مذهبی حاکم بر ایران جنبش سبز در خیابان ها به خاک و خون کشیده شد اما در اعماق جامعه به حیات خود ادامه داد. تداوم سرکوب بی امان و دستگیری فعالین آن که تا به امروز ادامه داشته، نشاندهنده زنده بودن جنبش اعتراضی و دموکراتیک مردم ایران است. این جنبش در آستانه چهار سالگی خود، می رود تا راهکارهای جدیدی را برای رشد و نمو خود پیدا کند و خود را برای برآمدی دوباره آماده کند. برآمدی که خود را با تحریم انتخابات مجلس در بیشتر شهرهای بزرگ بروز داد و در آینده می تواند اشکال دیگری به خود بگیرد و به حیات چند ده ساله حکومت دینی در ایران پایان دهد.
در سومین سالگرد جنبش شکوه مند آزادیخواهی مردم، که در طول ۳۳ سال گذشته  بی سابقه بوده است، با برگزاری مراسم یادبود و تقدیر از جان باختگان و زندانیان سیاسی در این ماه ماندگار در تاریخ ایران، شعله همبستگی با مبارزات مردم مان را برای رهائی از چنگال حکومتِ دینی و برقراری آزادی و دموکراسی فروزان نگاه داریم.
«همبستگی برای حقوق بشر در ایران» از تمام آزادیخواهان و نهادهای حقوق بشری دعوت می کند با برگزاری مراسم گوناگون، صدای اعتراض هم میهنان ما را به گوش جهانیان برسانند. هم اکنون صدها تن از بهترین فرزندان ایران با اتهام های پوچ و بی اساس در زندان های جمهوری اسلامی اسیرند. بسیاری از آنان با شکنجه های روحی و جسمی و  با انواع بیماری ها دست به گریبانند. در شرایط دشوار زندان و نبود امکانات بهداشتی و درمانی، حسین ملکی رونقی، آرش صادقی، محمد صدیق کبودوند، فرح واضحان، بهنام ابراهیم زاده، ریاض سبحانی، ژیلاکرم زاده مکوندی، نرگس محمدی، عیسی سحرخیز، سعید رضوی فقیه، محسن امین زاده  به سختی بیمارند و جانشان در خطر است و بیم آن می رود که این عاشقان آزادی و عدالت اجتماعی دیگر نتوانند هرگز سلامتی خود را بازیابند.
«همبستگی برای حقوق بشر در ایران» خواستار آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی - عقیدتی است. ما با تاکید بر ضرورت درمان هرچه سریعتر زندانیان بیمار، مسئولین جمهوری اسلامی و در راس آن ها آقای خامنه ای را مسئول مستقیم حفظ جان و سلامتی همه زندانیان و به ویژه زندانیان بیمار می دانیم.
ما از تمام آزادیخواهان، نهادهای حقوق بشری و دولت های دموکراتیک خواستاریم در همبستگی با مبارزه مردم ایران برای آزادی و دمکراسی و با تاکید بر آزادی بی قید و شرط تمام زندانیان سیاسی – عقیدتی، به ویژه زندانیان بیمار، همراه و هم دوش ما باشند.
همبستگی برای حقوق بشر در ایران

اگر به عنوان یک نهاد می‌خواهید با سازماندهی حرکتی در شهرتان به صورت مستقل، و یا در همکاری با نهادهایی از شهر شما که در حرکت سراسری هفته آخر خرداد شرکت دارند، به لیست برگزارکنندگان این حرکت بپیوندید، و یا می‌خواهید از این حرکت پشتیبانی کنید، با ایمیل زیر تماس بگیرید :

برگزارکنندگان:
  1. اتحاد برای ایران / بلژیک
  2. اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران / آمریکای شمالی
  3. اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران / تورونتو
  4. اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران / شیکاگو
  5. اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران / لوس آنجلس
  6. اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران / نیویورک
  7. انجمن حقوق بشر و دمکراسی / هامبورگ
  8. جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران / اتریش
  9. جامعه دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در ایران / سوئد
  10. جبهه متحد دانشجویی/ کانادا
  11. جمعیت دفاع از حقوق مردم ایران / اتریش
  12. حامیان چنبش سبز ایران / استکهلم
  13. حامیان مادران پارک لاله / ایتالیا
  14. حامیان مادران پارک لاله / دورتموند
  15. حامیان مادران پارک لاله / ژنو
  16. حامیان مادران پارک لاله / کلن
  17. حامیان مادران پارک لاله / وین
  18. حامیان مادران پارک لاله / هامبورگ
  19. حامیان  مادران پارک لاله - لوس آنجلس / ولی
  20. خانه همبستگی مهر/ کلن
  21. جمعیت پشتیبانی از مبارزات دمکراتیک مردم ایران / کلن
  22. شبکه همبستگی ملی ایرانیان / کالیفرنیا
  23. کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی / پاریس
  24. گروه 22 خرداد / هامبورگ
  25. نسل آزادیخواه ایران / اتریش
  26. همایش ایرانیان / هامبورگ

پشتیبانان
ما از حرکت سراسری شبکه «همبستگی برای حقوق بشر در ایران» برای بزرگداشت سالگرد آغاز جنبش سبز آزادیخواهی مردم ایران، پشتیبانی می کنیم.
  1. انتشارات خاوران / پاریس
  2. بنیاد اسماعیل خویی
  3. فدراسیون اروپرس
  4. کانون ایران آزاد / آلمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر