۱۳۹۲ خرداد ۱۶, پنجشنبه

ابراز همدردی وزرای امور خارجه و مهاجرت و چندفرهنگی با خانواده های قربانیان قتل عام 67 در ایران

ابراز همدردی وزرای امور خارجه و مهاجرت و چندفرهنگی با خانواده های قربانیان قتل عام 67 

در ایران

جان برد وزیر امور خارجه و جیسون کنی وزیر مهاجرت و چندفرهنگی از سوی دولت کانادا بیانیه زیر را صادر کردند.
بدینوسیله از سوی دولت کانادا همدردی خود را با خانواده های هزاران تن از ایرانیان که در روند این سه دهه از زمان برقراری حکومت جمهوری اسلامی در ایران قربانی این رژیم شده اند، اعلام می دارد. کانادا خود را در رنج آنها که عزیزانشان را از دست داده اند، شریک می داند.

کانادا فراموش نمی کند که وضعیت هراسناک کنونی ریشه در رژیم توخالی ایران دارد. سرکوب دگراندیشان و خاموش کردن سیستماتیک صدای مردمسالاری با دستور بالاترین سطوح رژیم مذهبی ـ نظامی خودسر و به دست عاملان تروریستی آن یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله صورت می گیرد.
ما بدینوسیله کوشش های کنشگران حقوق بشر را که پیگیرانه جنایات بیشمار سران جمهوری اسلامی را مستند می کنند، ارج می گذاریم. در سایه ی این اسناد است که جنایات بیشمار و هراسناک این رژیم فراموش نخواهد شد.
ما تابستان 25 سال پیش یعنی تابستان 67 را فراموش نخواهیم کرد که طی آن رژیم هزاران زندانی و مخالف سیاسی خود را نابود کرد. ما زهرا کاظمی را فراموش نخواهیم کرد. او ده سال پیش در چنین روزهایی در زندانی در ایران کشته شد. ما فراموش نخواهیم کرد آن ایرانیان بی گناهی را که با زندان، شکنجه و اعدام مواجهند، زیرا تنها گناهشان به زیر سئوال بردن اعمال وحشیگرانه ی رژیم است.
برگرفته از: نشریه اینترنتی شهروند


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر