۱۳۹۲ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

نامه باربارا لوخبیلر، به سفیر جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به شرایط زندانیان سیاسی

نامه باربارا لوخبیلر،  رییس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا به سفیر جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به شرایط  زندانیان سیاسی 

جناب محمود بریمانی
سفیر جمهوری اسلامی ایرانبروکسل، ۵ ژوئن ۲۰۱۳
 وضعیت ناگوار بهنام ابراهیم زاده، تلاش گر حقوق کارگری و سندیکالیست زندانی در ایران، مرا به شدت نگران کرده است.  نیما، تنها فرزند او، به بیماری سرطان مبتلا است و در بیمارستان بستری می باشد. ابراهیم زاده درخواست مرخصی موقت کرده است تا حداقل بتواند در سخت ترین روزهای پسرش، برای مراقبت از او، در کنار خانواده اش بر سر بالین نیما باشد. بر اساس اطلاعاتی که من در دسترس دارم، ابراهیم زاده، در سال ۲۰۱۰، به دلیل مبارزات مسالمت آمیز خود در حمایت از حقوق کارگران، زندانی شد و در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. من در اینجا اعلام می کنم که بر اساس اصول جهان شمولی حقوق بشر، ابراهیم زاده  یک زندانی سیاسی ـ عقیدتی است و باید بلادرنگ و بدون هیچ قید و شرطی کاملا آزاد شود.

هم چنین از طریق منابع قابل موثق، از شرایط وضعیت جاوید هوتن کیان، وکیل زندانی آگاه شدم که وکیل مدافع سکینه محمدی آشتیانی بود. سکینه در سال ۲۰۱۰ به جرم زنای محصنه و سنگسار به اعدام محکوم شده است. همین منابع من گزارش امی دهند که جاوید هوتن کیان، اجازه ملاقات با خانواده اش را ندارد. او مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، شکنجه شده و در سلول انفرادی نگهداری می شود.  او تقریبا نیمی از وزن خود را از دست داده است و نیروهای امنیتی به وی گفته اند که هرگز جان سالم به در نخواهد برد و زندان را زنده زنده ترک نخواهد کردباز هم یک بار دیگر، من از شما می خواهم که فورا جاوید هوتن کیان را آزاد  کنید و تمام ممنوعیت های شغلی او را از میان بردارید. او فقط به وظیفه حرفه ای خود عمل کرده است و تنها جرمش، انجام وظایف خود به عنوان یک وکیل مدافع است.

در پایان اجازه فرمائید تا بنا به منابع مورد اعتماد خودم، از اوضاع ناهنجار و وخیم آقایان 
صالح کهندل، خالد خردانی، شاهرخ زمانی، سیف زاده، هوشنگ رضا شریفی بوکانی و رسول بوداقی، با شما صحبت کنم که مانند بسیاری از دیگر زندانیان، در زندان رجایی شهر در سخت ترین شرایط غیر انسانی به سر می برند. 
همین به تازگی بود که علیرضا کرمی خیر آبادی، محمد شهبازی و شهرام احمدی در زندان درگذشتند. 

من از شما مصرانه می خواهم که تمام اقدامات خود را به کار ببرید تا سلامتی جسمی و روانی همه زندانیان تضمین شود و تحقیقاتی در باره مرگ و میرها  در زندان رجایی شهر صورت گیرد. به اعمال شکنجه و اذیت و آزار در زندان رجایی شهر و به طور کلی در سراسر ایران پایان دهید و خود را با کنوانسیون ضد شکنجه سازمان ملل متحد مطابقت دهید.

با احترام 
باربارا لوخبیلر
رییس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر