۱۳۹۲ خرداد ۱۶, پنجشنبه

لایحه در مورد کشتار دسته جمعی زندانیان سیاسی ایران برای بررسی و تصویب توسط پارلمان کانادا


لایحه در مورد کشتار دسته جمعی زندانیان سیاسی ایران برای بررسی و تصویب توسط پارلمان کانادا

اوتاوا-  در روز چهارشنبه پنجم ژوئن، پارلمان کانادا لایحه ئی را در دستور بررسی قرار می دهد، که اگر به تصویب برسد، کاناد اولین کشوری در سراسر گیتی خواهد بود که کشتار دسته جمعی زندانیان سیاسی در تابستان 1367 را به مصداق جنایت علیه بشریت به رسمیت می شناسد. این تابستان، بیست و پنچمین سال گشت آن کشتار است.
این لایحه در حالی طرح می گردد که انتخابات ریاست جمهوری  در ایران جریان دارد - انتخاباتی که نه آزاد است و نه واقعی- و این فرصتی است که مبارزات جاری برای تأمین حقوق بشر را برجسته کرده و نیز روز اول ماه سپتامبر را به عنوان روز همبستگی با زندانیان سیاسی در ایران نام گذاری کنیم.

در کانادا، کمپین  www.Massacre88.com    که شامل ایرانی- کانادائی های دانشگاهی، حقوقدان، روزنامه نگار، فعالین کارگری و حقوق بشر می باشد در تلاش برای برگزاری بیت و پنجمین سالگرد است.
این لایه توسط آقای پاول دوئر، منتقد امور خارجه ی حزب دمکرات نو کانادا NDP  در پارلمان کانادا طرح می گردد، و انتظار می رود مورد حمایت و موافقت همه ی احزاب پارلمانی، اعم از احزاب محافظه کار نو، لیبرال، و نیز حزب بلوک کبک قرار گیرد.

کنفرانس مطبوعاتی در باره لایحه:
زمان:
چهارشنبه پنجم ژوئن، ساعت 1:30 بعد از ظهر
مکان:
Charles Lynch Room, 130-S, Centre Block Parliament Hill
شرکت کننده گان در کنفرانس مطبوعاتی :
آقای جیمز بزان ( نماینده ی پارلمان از حوزه ی سلکریک- انتر لیک – حزب محافطه کار کانادا)، آقای ایروین کوتلر (نماینده ی پارلمان کانادا از حوزه ی ماونت رویال از حزب لیبرال کانادا)، آقای پاول دوئر (نماینده ی پارلمان از حوزه ی اوتاوا سنتر از حزب  دمکرات نو کانادا، خانم نینا طوبائی ( عضو کمپین  www.Massacre88.com  ( و  آقای کاوه شهروز (سخنگوی کمپین  www.Massacre88.com  (

تلفن تماس:
محمد حق شناس   تلفن :
 2074-571 -+ 1 416
رضا بنائی           تلفن:
 6177-904-1 416

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر