۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

تجمع خانواده ها و مردم تهران برای چندمین شب متوالی در مقابل زندان اوین

تجمع خانواده ها و مردم تهران برای چندمین شب متوالی در مقابل زندان اوین
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران برای چندمین شب متوالی در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی و پایان دادن به صدور و اجرای احکام اعدام شدند.
از غروب روز یکشنبه 18 بهمن ماه همانند شبهای گذشته تعداد زیادی از خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند. این تجمع از ساعت 19:00 آغاز شده است و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود. خانواده ها و مردم در پایین پله و روی پله ها تا نزدیکی درب اصلی زندان اوین ایستاده اند.
تعداد تجمع کنندگان به صدها نفر تخمین زده می شود و در اثر پافشاریهای مستمر آنها تا به حال باعث آزادی تعداد زیادی از زندانیان سیاسی شده است . امشب همانند شبهای گذاشته تا این لحظه تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شدند.یکی از آزاد شدگان شب گذشته خانم پروانه مداح راد از حامیان مادران عزادار که بیش از 40 روز در بازداشت بسر برد.
نیروهای وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران بصورت گسترده در میان مردم حضور دارند آنها همچنین تعدادی از زنان اطلاعاتی را به میان خانواده ها و مردم گسیل داشته اند و سعی می کنند که خود را از مردم جا بزنند ولی بلافاصله توسط خانواده ها و مردم شناسائی می شوند و بایکوت می شوند. نیروهای اطلاعاتی همچنین تعدادی ون شخصی را در محوطه پارک کرده اند. آنها سعی دارندکه جو رعب و وحشت ایجاد کنند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
18 بهمن 1388 برابر با 07 فوریه 2010


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر