۱۳۹۲ مرداد ۱۲, شنبه

جان فرزندم را در معرض خطر قرار داده اند

جان فرزندم را در معرض خطر قرار داده اند

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-2180232ea4.html



برگرفته از روزآنلاین:
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲
فرشته قاضی

تبعید ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز از زبان مادرش:


ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز تبعید شد او هنگام خروج از زندان اوین گفته است که دست به اعتصاب اعتراضی خواهد زد، خانواده اش بی خبر از وضعیت او تنها میدانند که در قرنطینه زندان کارون اهواز است و مادرش به "روز" میگوید که فرزندش در این زندان امنیت جانی و روانی ندارد. 
این اولین بار نیست که ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز تبعید می شود اما خانواده اش میگویند که به انها گفته شده او باقیمانده دوران محکومیت اش را در این زندان سپری خواهد کرد. چیزی که باعث نگرانی مضاعف خانواده آقای عابدینی شده است. 
ساره عیوضی، مادر ابوالفضل عابدینی در مصاحبه با "روز" خواهان بازگرداندن فرزندش به زندان اوین شده و میگوید: زندانی اش کرده اند بهترین سالهای زندگی اش را پشت میله های زندان نگهش داشته اند دیگر از جان او چه میخواهند؟ چرا نمی گذارند محکومیت اش را سپری کند؟ در زندان اوین او امنیت جانی داشت، حداقل امنیت روانی داشت، دانشگاه پیام نور درس میخواند و با همه نگرانی ها و سختی ها، اما خیالمان راحت بود که بالاخره در داخل زندان امنیت دارد حالا چه؟ حالا فرستاده اند به زندان اهواز که چه اتفاقی بیفتد؟ زندانی که بند سیاسی ندارد و وضعیت خوبی هم ندارد. 
ابوالفضل عابدینی فروردین ۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهام "ارتباط با دول متخاصم، فعالیت‌های حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه" به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. او یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه‌ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد. او از سال ۸۸ در زندان به سر می برد و تاکنون از مرخصی و ملاقات حضوری محروم بوده است. 
مادر آقای عابدینی میگوید: مسولیت هرگونه اتفاقی برای پسرم در این زندان با مسولانی است که او را تبعید کرده اند. این که بار اول نیست. قبلا یکبار بعد از آنکه او درباره شهادت ستار بهشتی پیش بازپرس شهادت داد او را تبعید کردند و بعد از چند روز به خاطر فشارها مجبور شدند به اوین برگردانند حالا هم ادامه همان قضیه است و گذاشتند انگار آب ها از آسیاب بیفتد و ابوالفضل را بفرستند جایی که نه امنیت جانی دارد نه امنیت روانی. او را در خطر قرار داده اند و از روز شنبه که منتقل کرده اند خبری جز اینکه در قرنطینه نگهداری می شود نداریم. 
ابوالفضل عابدینی، آبان ماه ۹۱ پس از آنکه در حضور بازپرس بر وجود اثار و علایم شکنجه بر بدن ستار بهشتی شهادت داده بود به زندان اهواز منتقل شد که با اعتراض زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین و نهادهای حقوق بشری او پس از چند روز با دستور دادستان تهران، به زندان اوین بازگردانده شد. حال مادرش میگوید این بار گفته اند باید در زندان اهواز بماند. 
ستار بهشتی، وبلاگ نویسی است که سال گذشته در بازداشتگاه پلیس فتا جان باخت. روز شنبه مادر او در مصاحبه با وب سایت سحام نیوز خواستار حضور شاهدان در دادگاه و رسیدگی به پرونده فرزندش شده بود. او گفته بود که شاهدانی در زندان اوین هستند که حاضرند در دادگاه شهادت بدهند که ستار در بازداشتگاه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است. ابوالفضل عابدینی از جمله این شاهدان است که در انتقال موقت و چند ساعته ستار بهشتی به بند ۳۵۰ زندان اوین با او هم اتاقی بوده و بر وجود اثار شکنجه بر بدن او شهادت داده است. حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر دیگر زندانی سیاسی است که به گفته مادر ستار بهشتی بر وجود آثار شکنجه بر بدن او حاضر است در دادگاه شهادت دهد. 
پرونده ستار بهشتی از آبان ماه سال گذشته که این وبلاگ نویس جان باخت تاکنون در دادسرا و در مرحله تحقیقات است و علیرغم شهادت شاهدان و اقرار قاتل، تاکنون از ارسال به دادگاه خودداری شده است. خانم پورفاضل، وکیل خانواده ستار بهشتی پیشتر به "روز" گفته بود: این پرونده ابهامی ندارد که روشن شدن آن اینقدر طول کشیده باشد. قاتل رسما در اتاق بازپرس از مادر ستار طلب عفو کرد. پس مشخص است متهم خود را مقصر میداند و اتهام خود را قبول دارد که در حضور بازپرس پرونده و من از مادر ستار طلب عفو میکرد. خب دیگر چه لازم دارند؟ پرونده که کاملا مشخص است اما هنوز کیفرخواست صادر نکرده اند، هنوز می گویند در مرحله تحقیقات است این بدین معنی است که دارند زمان می گیرند؛ حالا با چه هدفی و چه برنامه ای دارند من نمیدانم. 
خانم پورفاضل اکنون پس از احضار به اطلاعات از هرگونه مصاحبه ای با رسانه ها درخصوص پرونده ستار بهشتی منع شده، ابوالفضل عابدینی که درخصوص ستار بهشتی شهادت داده به زندان اهواز تبعید شده وسرنوشت پرونده آقای بهشتی در پرده ای از ابهام قرار دارد. 
ساره عیوضی، مادر ابوالفضل عابدینی به "روز" میگوید: دفعه پیش که با ابوالفضل ملاقات داشتیم میگفت بعد از اینکه در قضیه ستار بهشتی شهادت داده ام ول نمیکنند اذیت میکند و.. خب آخر پسر من چه کرده که در زندان هم دست از سرش برنمیدارند؟ او شهادت داده برآنچه دیده بود بر حق شهادت داده و کار خلافی که نکرده. شهادت داده و شاهد است نه قاتل. قاتل را بگیرند و مجازات کنند چرا شاهد را تبعید میکنند؟ 
او می افزاید: پسر من از سال ۸۸ تاکنون از مرخصی محروم بوده. یک روز هم اجازه مرخصی نداده اند. از ملاقات حضوری محروم است و ملاقات ها همه پشت کابین و پشت شیشه است او را از همه حقوق خودش محروم کرده اند با ای حال روحیه اش خوب بود درس میخواند برای دانشگاه پیام نور درس میخواند. در جمع دیگر زندانیان سیاسی بود و ما کمی خیالمان راحت بود. الان هم تنها میخواهیم او را به زندان اوین بازگردانند. زندان اهواز به دلایلی که خود اقایان میدانند برای بچه من خطرناک است او را در معرض خطرات بیشتر قرار ندهند. 
وب سایت کلمه گزارش داده است که تورک، سرپرست جدید دادسرای اوین دستور تبعید ابوالفضل عابدینی را صادر کرده است. براساس این گزارش، تورک قبلا در اهواز قاضی دادگاهی بوده که عابدینی را محاکمه و در حکمی عجیب وی را به دلیل فعالیت های حقوق بشری به ۱۱ سال زندان محکوم کرده است. وی که از دادگاه اهواز برخورد با عابدینی داشته اینک در ادامه همان رفتارها عابدینی را به اهواز تبعید کرده است.
Tags: 

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر