۱۳۹۳ مرداد ۹, پنجشنبه

دورتموند - سلاح های اتمی را در تمام جهان نابود کنید!

سلاح های اتمی را در تمام جهان نابود کنید!

راهپیمایی صلح و مراسم یادمان جان باختگان فاجعه هیروشیما در دورتموند


٦٩ سال از فاجعه بمباران اتمی هیروشیما (٦ اوت ١٩٤٥) و ناگازاکی (٩ اوت ١٩٤٥) دو عملیات اتمی که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفت, می گذرد. هزاران نفر از شهروندان جان خود را در این دو فاجعه عظیم از دست دادند.

حادثه اتمی چرنوبیل در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ بدترین حادثه اتمی غیرنظامی تاریخ جهان است که در نیروگاه چرنوبیل اکراین اتفاق افتاد. حادثه‌ دیگر اتمی در فوکوشیما بود, که به دنبال زلزله و سونامی در ١١ مارس ۲۰۱۱، به وقوع پیوست و هم چنین یکی دیگر از فجایع اتمی غیر نظامی است. میلیونها نفر در این فجایع آسیب های جبران ناپذیر دیده اند و سال ها ادامه خواهد داشت تا خسارت های انسانی و طبیعی به صورت واقعی و جدی روشن شود.

در سالروز بمباران اتمی هیروشیما به یاد جانباختگان این فاجعه و با خواسته از بین بردن همه سلاح های اتمی در جهان و برقراری صلح, از طرف گروه ها, فعالان حقوق بشری و طرفدار صلح جهانی دردورتموند مراسمی برگزار خواهد شد. این مراسم با راهپیمایی صلح به طرف شهرداری شهر دورتموند آغاز و با سخنرانی و برنامه های مختلف از جمله مراسم با شکوه " نور صلح " در یادمان قربانیان هیروشیما و ناگازاکی ادامه خواهد یافت.

حامیان مادران پارک لاله دورتموند از این برنامه حمایت کرده و با محکوم کردن جنگ در سراسر جهان و تسلیت
به بشریت و باز ماندگان, مادران و پدران رنج دیده قربانیان جنگ در کشورهای مختلف, از جمله فلسطین و اسرائیل, از همه شهروندان خواهان صلح و آزادی تقاضای شرکت در این مراسم که روز چهارشنبه ٦ اوت, ساعت پنج بعد از ظهر در مرکز شهر دورتموند آغاز خواهد شد, را دارند .

حامیان مادران پارک لاله ایران - دورتموند

چهارشنبه ٦ اوگوست ٢٠١٤, ساعت ١٧ بعد از ظهر
حرکت از مکان کلیسای راینولدی در مرکز شهر دورتموند بطرف شهرداری دورتموند و مجسمه
مادر هیروشیما
ساعت ١٩ مراسم" نور صلح " در شهرداری دورتموند به یاد قربانیان هیروشیما و ناگازاکی

گزارش تصویری مراسم در دورتموند 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر