۱۳۹۲ اسفند ۱۸, یکشنبه

گزارش برگزاری گرامیداشت روز جهانی زن در دورتموند


گزارش برگزاری گرامیداشت روز جهانی زن در دورتموند

گرامیداشت روز جهانی زن, ٨ مارس ٢٠١٤ ,با شرکت  گروه های مختلف فعالان زن و سازمان 
عفو بین الملل, به وسیله گروه" اتحاد زنان دورتموند" در شهر دورتموند آلمان برگزار گردید .
این مراسم ساعت ١١ با راهپیمایی زنان و مردان برابری خواه شهر دورتموند، با پرچم های
بسیار رنگارنگ و خواسته های صنفی و سیاسی مختلف  آغاز شد .
در شروع و خاتمه راهپیمایی، نمایندگان گروهای مختلف با خواندن بیانیه های گروه های خود، ضمن
 تاکید بر خاتمه دادن  به خشونت جهانی بر زنان، خواستار تغییر و اصلاح قوانین به وسیله مسولین 
گشتند . 
حامیان مادران پارک لاله دورتموند در مسیر راهپیمایی, با حمل عکس های زندانیان, خواستار آزادی زندانیان سیاسی زن, از جمله: حکیمه شکری از حامیان مادران پارک لاله, که به ۳ سال حبس محکوم شده است، بهاره هدایت, فعال دانشجویی که بیمار است, مریم شفیع پور، دانشجوی محروم از تحصیل که اولین دانشجوی زندانی پس از روی کار امدن دولت حسن روحانی است و به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است و زینب جلالیان, که احتیاج به کمک های مبرم  پزشکی دارد و به حبس ابد محکوم شده است , شدند . بنا به خبر های رسیده " بیش از ۱۸ زندانی سیاسی زن در ایران, این روز را پشت دیوارهای زندان سپری کردند و ۴ زندانی سیاسی زن روی تخت بیمارستان یا در مرخصی. زنانی که به خاطر عقیده سیاسی خود در زندان هستند ".
بعد از پایان راهپیمایی،گروه های مختلف زنان و عفو بین الملل با برپایی میز اطلاع رسانی، جمع آوری امضاء برای حمایت از زنان زندانی در کشور های مختلف , سخنرانی، خواندن سرود, اجرای موسیقی زنده و رقص های دسته جمعی برنامه را ادامه دادند . 
مراسم جشن سالانه شهرداری شهر دورتموند, ساعت ١٥ با خوش آمد گویی و سخنرانی  مسولین در سالن شهرداری آغاز شد و سپس فروم های مختلف شروع به کار کردند .
گروه" اتحاد  زنان دورتموند " فروم امسال را به  ارتباط فرهنگی و هنری  بین ملت های مختلف اختصاص داده بود. در این گروه کاری, زنان شرکت کننده با خواندن اشعار و سرود به زبان های مختلف از جمله کردی, ایرلندی, شیلیایی , عربی و فارسی پرداختند.  هم چنین در این برنامه 
از طرف حامیان مادران پارک لاله دورتموند, به زندگینامه فروغ فرخزاد به عنوان یک زن برابری خواه  در حوزه ادبی و اجتمایی پرداخته شد . 

حامیان مادران پارک لاله دورتموند در این مراسم, باری دیگر با حمایت از اهداف داد خواهانه و بر حق مادران پارک لاله مبنی بر آزادی همه زندانیان سیاسی- عقیدتی، لغو احکام اعدام و سنگسار و هر گونه شکنجه روحی و جسمی، مجازات همه آمران و عاملان جنایات ٣٥ سال گذشته در ایران و به یاد همه جان باختگان راه آزادی و در اعتراض به در بند بودن زنان آزادی خواه و برابری خواه، خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی- عقیدتی زن شدند و با اعلام همبستگی خود با همه جنبش های آزادی خواهی و برابری خواهی زنان در جهان، روز جهانی زن را گرامی داشتند.

زنده باد همبستگی جهانی زنان برابری خواه
حامیان مادران پارک لاله - دورتموند

گزارش تصویری برنامه روز زن در دورتموند ۸ مارس ٢٠١٤

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر