۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

برای سالگرد قتل ندا ، سهراب و همه دیگر جرگوشه های مادران مبارز


گردهمایی حامیان مادران عزادار ایران - مادران صلح دورتموند در روز شنبه ۱۹ جون ساعت ۱۶ -۱۷ بعد از ظهر در خیابان کاتارینن- دورتموند
Samstag : 19 Juni 2010 , 16.00-17.00 Uhr, Katharinenstraße, gegenüber Sparkasse Dortmund

" من هرگز سکوت نخواهم کرد .......هرگز " پروین فهیمی مادر مبارز سهراب اعرابی !

برای همبستگی سراسری در دنیا با مادران عزادار ایران ، به یاد همه قربانیان راه آزادی ، برای سالگرد قتل ندا ، سهراب و همه دیگر جرگوشه های
این مادران مبارز و خستگی ناپذیر ، همه جرگوشه های این خاک و بوم گرد هم خواهیم آمد و در سکوت , اعتراض خود را به جهانیان نشان خواهیم داد .
با شمع و گل به ما بپیوندید و بگوئید: ما هرگز سکوت نخواهیم کرد ......

زنده باد صلح و آزادی
حامیان مادران عزادار ایران
مادران صلح دورتموند
http://madaransolhdortmund.blogspot.com/

با تشکر فراوان از همکاری و کار مشترک همه گروه ها

در زیر قسمتی خلاصه شده از فراخوان گروه های مختلف از برنامه مشترک را که مادران صلح دورتموند هم ، همبستگی خود را با این اعتراض سراسری اعلام کرده اند ، می توانید ملاحظه کنید .

روزهای 22 خرداد (روز شروع تظاهرات های میلیونی)، 25 خرداد (روز حمله جنایتکارانه به کوی دانشگاه) و 30 خرداد (روز به قتل رسیدن ندا و تعدادی دیگر در تهران) روزهای به خیابان آمدن میلیونی و توده ای مردم برای بدست گرفتن سرنوشت خودشان است.

عده زیادی از معترضین و راهپیمایان در این روز توسط نیروهای بسیجی و امنیتی موسوم به لباس شخصی بقتل رسیدند. از جمله این قتلها، قتل معصومانه ندا آقاسلطان بود. ندا مانند قاطبه معترضین، در آرزوی نفس کشیدن در فضایی دمکرات و سرکشیدن جرعه‌ای آزادی بود. صحنه جانباختن ندا که با چشمانی باز انتظار جوان ایرانی را از جامعه جهانی در لحظه‌ای که آخرین نفسهایش را می‌کشید، به‌نمایش می‌گذاشت، میلیونها صفحه مونیتور در سراسر جهان منتقل شد.

اشخاص زیادی کمک کردند که واقعیت قتل ندا به گوش تمام دنیا برسد. قتل گل، قتل آشکار آزادیخواهی و انساندوستی، مردم دنیا را تکان داد و برای آنها یک درد به وجود اورد. و همینطور شد که ندا متعلق به دنیا گردید و نه به هیچ فرد، گروه، یا ایدئولوژی خاص. او متعلق به جهان است. و او نه فقط صدای درد مشترک جهانی‌ است، بلکه تنها تضمین کننده آزادی را بیدار ساخت- وجدان انسانها.

ترکیبی‌ از درد، عشق و عدالت جوئی، وجدان با تفاوت گذاشتن بین گل و قاتل برای پیشبرد آزادی قدم برمیدارد . به مشخصی‌ میگوید: باید قدرت قاتلان گلها همچون جمهوری اسلامی را از آنها گرفت، قاتلان را مجازات کرد و گل‌ها را آزاد کرد.

و ندا فقط یک شخص نیست. او سمبل تمام جانباختگان راه آزادی است. ۳۱ سال است که جمهوری اسلامی در ایران زبانها را بریده، قلمها راشکسته و آزادیخواهان و مبارزین را در بند کرده، و زندان و شکنجه و اعدام و سنگسار با این رژیم عجین شده است. ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ هم روز شروع فرمان قتل عام‌های ده ۶۰ توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی خمینی بوده. ندا هزاران ندا را بیدار کرده است، و هر ندا هزاران ندای دیگر...

--
در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ مصادف با ۲۰ ژوئن ۲۰۱۰ در اولین سالگرد قتل ندا همزمان در کشورهای مختلف برای صلح، آزادی، انسانیت و یادمان ندا جمع خواهیم شد .مجموعه کار‌های اعتراضی و هنری تقدیم شده به روز ندا در سالنی در تورنتو همراه با برنامه موسیقی مهمان ما خانم زیبا شیرازی بطور زنده روی اینترنت پخش خواهد شد.

متن فوق ترکیبی از ۴ فراخوان‌ ندای ایران (هلند)، کانون خاوران (تورنتو)، فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی (تورنتو)، و کمیته مستقل روز جهانی‌ ندا (بین لمللی) بود. این برنامه با همکاری سازمان‌های زیر ممکن بوده است.

ندای ایران (هلند)
کانون خاوران (تورنتو)
فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی (تورنتو)
مهر ایران (تورنتو)
نشریه روشنگر(تورنتو)
مادران صلح (دورتموند)
کمیته همبستگی با مادران جانباختگان در ایران (تورنتو)
ندا برای آزادی (ونکوور)
ندا برای ایران آزاد (بین لمللی)
کمیته همبستگی‌ برای پیشبرد دموکراسی در ایران (نیو یورک)
همبستگی‌ با ایران (ملبورن


این هم یک اعتراض اینترنتی است هم یک اعتراض در شهر‌های مختلف در جهان

Coordination Committee - گروه هماهنگکننده برای روز جهانی‌ ندا
http://www.facebook.com/group.php?gid=345613429072&ref


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر