۱۳۹۱ شهریور ۱۳, دوشنبه

فراخوان مشترک نهادهای دموکراتیک و حقوق بشری ایرانیان برای دادخواهی و یادمان جان باختگان راه آزادی ایران

فراخوان مشترک نهادهای دموکراتیک و حقوق بشری ایرانیان
برای دادخواهی و یادمان جان باختگان راه آزادی ایران
به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد کشتار جمعی سال ۱۳۶۷

Images intégrées 1

در ۳۳ سال گذشته، رژیم جمهوری اسلامی برای حفظ حکومت استبدادی و ضد دموکراتیک خود در ایران، همواره به اعتراض ها و مقاومت های حق طلبانه مردم با سرکوب های وحشیانه و جنایت پاسخ گفته است. از اولین سال انقلاب، حکومتگران با توسل به حربه هائی چون حبس، شکنجه و اعدام، ایران را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده اند. در تابستان ۱۳۶۷، پس از پذیرش قطعنامه سازمان ملل برای پایان جنگ، آیت الله خمینی و سایر دست اندرکاران رژیم، برای تشدید جو ترس و وحشت و پیشگیری از شورش توده های مردم جهت بازپس گرفتن حقوق از دست رفته شان، با اعدام دسته جمعی چندین هزار زندانی سیاسی، به یکی از جنایتکارترین اقدامات حکومتی در قرن بیستم دست زدند.
در جمهوری اسلامی همواره از اختناق سیاسی، شکنجه و اعدام به عنوان ابزار سرکوبِ خواست های دموکراتیک مردم استفاده شده است که نمونه های برجسته آن را در مقاطع تاریخی مشخصی مثل اعدام های سال های ۵۷، ۵۸، ۵۹ و ۶۰، قتل های سیاسی زنجیره ای در اواخر سال های ۱۳۷۰ و شکنجه های وحشیانه برای مقابله با خیزش آزادیخواهانه مردم در ماه های بعد از انتخابات فرمایشی در ۱۳۸۸ می بینیم. اما فاجعه ی کشتار هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ که مدت حبس بسیاری از آنها تمام شده بود، اوج این سیاست ضد انسانی و سیاه ترین لکه ننگ بر پیشانی آمرین، عاملین و همراهان خاموش آن است.
دادگاه های شرع که با فرمان شخص آیت الله خمینی تشکیل شدند و تحت نظارت مستقیم ولی فقیه بوده و هستند، آمرین و عاملین و مجریان این جنایات می باشند. اینگونه دادگاه ها باید برچیده شوند. تنها با تلاش مشترک جهت انحلال این محاکم شرع و تمامی ارگان های وابسته به آن، از جمله دادستانی انقلاب، و برپائی حکومتی دموکراتیک با موازین حقوق بشر، می توان از بازتولید فاجعه های ضد بشری چون کشتار 67 و گورهای جمعی خاوران جلوگیری کرد.
 پی گیری دادخواهی از طرف خانواده ها و بازماندگان کشتارهای سال های ۶۰، به ویژه کشتار ۶۷ جزو خواست های اصلی عدالت طلبانه از جانب آنان و همه آزادیخواهان است. در سال جاری، برگزاری «ایران تریبونال» در لندن، یک اقدام بین المللی در افشای جنایت های جمهوری اسلامی بود که بازتاب گسترده ای در افکار جهانی داشت. جالب اینکه جمهوری اسلامی در برخورد با برگزاری «ایران تریبونال»، برای نخستین بار در رسانه های رسمی خود (پرس نیوز و دیگر نشریات رسمی) از کشتار سال های ۶۰ دفاع نموده و آن را حق حکومت اسلامی دانسته و با افتخار از این جنایت یاد می کند که مدرک دیگری بر جرم جمهوری اسلامی در جنایت علیه بشریت است. ما از این حرکت و تمام اقدام های مشابه حمایت می کنیم.
متاسفانه، فضای اختناق و سیاست های سرکوبگرانه در ایران، همچنان ادامه دارند. امروزه صدها تن از مبارزان فعال در جنبش های کارگری، زنان، دانشجویی، اقلیت های قومی/مذهبی و مدافعین حقوق بشر در زندان به سر می برند. بسیاری از آنان مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته اند. برخی تا کنون اعدام شده و تعداد زیادی در معرض اعدام قرار دارند. بر ما فعالین و مدافعین آزادی و دمکراسی است که با برگزاری مراسم یادبود و ادای احترام عمیق به بهترین فرزندان ایران که توسط جمهوری اسلامی به قتل رسیده اند، این جنایات ضد انسانی را محکوم کنیم و به افشای این سیاست های سرکوبگرانه ادامه داده و برای کمک به استقرار و تعمیق ارزش های جهانی حقوق بشر، به تلاش های مان بیفزاییم.
در بیست و چهارمین سالگرد کشتار اسیران در بند، یاد آنان را که در برابر بیدادگاه های تفتیش عقاید جمهوری اسلامی سربلند ایستادند و در پشت درهای بسته زندان ها به چوبه دار آویخته شدند زنده نگه داشته و با برپایی مراسم یادبود، خاطره آنها را که برای ساختن جامعه ای انسانی و دموکراتیک مبارزه کردند پایدار نماییم.
همبستگی برای حقوق بشردرایران

اگر به عنوان یک نهاد می‌خواهید با سازماندهی حرکتی به صورت مستقل، و یا در همکاری با نهادهایی که در حرکت سراسری یادمان کشتار 67  شرکت دارند، به لیست برگزارکنندگان این حرکت بپیوندید، و یا می‌خواهید از این حرکت پشتیبانی کنید، با ایمیل زیر تماس بگیرید :
برگزار کنندگان:
اتحاد برای ایران ـ بلژیک
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ آمریکای شمالی
اتحادبرای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ تورنتو
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ نیویورک
اتحادبرای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ لس آنجلس
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ شیکاگو
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ ونکوور
انجمن حقوق بشر و دموکراسی ـ هامبورگ
انجمن همبستگی بامردم ایران ـ دالاس
بنیاد اسماعیل خوئی ـ آتلانتا
جامعه دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در ایران ـ سوئد
جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران ـ جنوب کالیفرنیا
جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران ـ اتریش
جمعیت دفاع از حقوق مردم ایران ـ اتریش
جنبش سبز کاردیف ـ بریتانیا
حامیان مادران پارک لاله ـ لوس آنجلس/ ولی 
حامیان مادران پارک لاله ـ دورتموند
حامیان مادران پارک لاله ـ اسلو/نروژ
حامیان مادران پارک لاله ـ ژنو
حامیان مادران پارک لاله ـ ایتالیا
حامیان مادران پارک لاله ـ هامبورگ
حقوق بشر و دموکراسی برای ایران ـ کانادا
خانه همبستگی مهر ـ کلن
فدراسیون اروپرس ـ بلژیک
شبکه همبستگی ملی ایرانیان ـ فرزنو
شورای حقوق بشر سوئد
کانون ایران آزاد ـ آلمان
کانون دموکراتیک ایرانیان ـ دالاس
کانون فرهنگی نگاه ـ اسن
کانون حقوق بشر سیمرغ ـ دورتموند
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی ـ فرانسه
گروه ۲۲ خرداد ـ هامبورگ
همایش ایرانیان ـ هامبورگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر