۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

به احکام ناعادلانه چهار نفر از حامیان مادران پارک لاله شدیداً معترضیم!

به احکام ناعادلانه چهار نفر از حامیان مادران پارک لاله شدیداً معترضیم!



به احکام ناعادلانه چهار نفر از حامیان مادران پارک لاله که اخیراً حکم شان در دادگاه تجدید نظر تایید شده است، شدیداً اعتراض داریم!
در ادامه روند سرکوب و خشونت افسار گسیخته مسوولان قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی، موج جدیدی از بازداشت و به اجرا در آوردن احکام فعالین سیاسی و مدنی را شاهدیم؛ اخیرا نیز باخبر شدیم که احکام ناعادلانه و غیر قابل باور چهار نفر از مادران و حامیان پارک لاله به نام های حکیمه شکری، ندا مستقیمی، مهدی رمضانی و سیدمحمد ابراهیمی در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.
در تاریخ 14 آذر سال 1389 تعدادی از خانواده ها و حامیان که برای شرکت در مراسم سالگرد یکی از شهدای جنبش سبز به بهشت زهرا رفته بودند، به شکل دسته جمعی و غیرقانونی بازداشت و به کمیته شهر ری منتقل می شوند. از این تعداد سه نفر به نام های حکیمه شکری، ندا مستقیمی و مهدی رمضانی (پدر رامین رمضانی که در سال 88 در خیابان به ضرب گلوله کشته شد) را بدون هیچ گونه توضیحی به بند 209 زندان اوین منتقل می کنند. دوره بازداشت موقت آنها با شرایط بسیار سخت و فشارهای شدید روحی- روانی ادامه داشت و پس از گذراندن حبس های انفرادی از یک تا سه ماه و بازجویی های مکرر، هر یک با وثیقه های سنگین از یکصد تا دویست و پنجاه هزار تومان به طور موقت آزاد می شوند. دادگاه بدوی این سه تن در تاریخ 23 فروردین 1391 به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و هر یک به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی در همکاری با مادران پارک لاله به  3 سال حبس تعزیری محکوم می شوند. ندا مستقیمی نیز علاوه بر سه سال حبس تعزیری به دلیل توهین به رییس جمهوری به صدهزار تومان جریمه نقدی نیز محکوم می شود.  
حکیمه شکری
مهدی رمضانی


















آقای سید محمد ابراهیمی نیز در تاریخ 22 آذر سال 1389 بازداشت شده و هم چنان به اتهام توهین به رهبری و همکاری با مادران پارک لاله در زندان اوین بسر می برد. او مدت هفت ماه را در سلول انفرادی تحت شدیدترین شکنجه و فشارهای جسمی و روانی بود که موجب انتقال او به آسایشگاه روانی امین آباد شد و پدر وی پس از دو ماه از غصه فوت کرد. با این که نامبرده در اعتراض به بازداشت و حکم غیرقانونی خود، در دادگاه تجدید نظر حاضر نشد، ولی حکم پنج سال تعزیری او در دادگاه تجدید نظر تایید شد. سه سال از این محکومیت به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با مادران پارک لاله و دو سال به اتهام توهین به رهبری است.
ما مادران پارک لاله اعلام می داریم که این احکام ظالمانه و دستگیری ها و تهدیدها، کوچک ترین خللی در پیگیری راه دادخواهانه ما ایجاد نخواهد کرد و تا رسیدن به خواسته های بر حق مان از پای نخواهیم نشست. ما ضمن تاکید بر سه خواسته همیشگی خود؛ لغو مجازات اعدام، آزادی زندانیان سیاسی- عقیدتی، محاکمه و مجازات آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته در حکومت اسلامی؛ خواهان لغو فوری و بدون قید و شرط احکام غیر قانونی و ناعادلانه مادران و حامیان پارک لاله هستیم.

مادران پارک لاله
29 شهریور 1391  

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر