۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

پس از ۳ ماه بازداشت؛ مجید توکلی همچنان در سلول انفرادی | رهانا

پس از ۳ ماه بازداشت؛ مجید توکلی همچنان در سلول انفرادی | رهانا
مجید توکلی دانشجوی دانشگاه امیرکبیر که از ۱۶ آذر سومین دوره بازداشت خود را طی میکند، از ۵ هفته پیش مجدداً به سلول انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده است.

رهانا: مجید توکلی که در جریان بازجوییهای این دوره از بازداشت خود نیز همچون دفعات پیش مورد ضرب و شتم شدید بازجویان قرار گرفته است علیرغم صدور حکم دادگاه همچنان به صورت غیرقانونی در انفرادی نگهداری میشود.
به گزارش خبرنگار رهانا، این دانشجوی زندانی تنها یک بار در این سه ماه و روز پس از برگزاری دادگاهش با خانواده خود تماس گرفته و در دو ماه اخیر از تماس تلفنی محروم بوده است. یک بار نیز موفق به ملاقات با برادر خود شده که این ملاقات در حضور مأموران انجام گرفته است.
دادگاه این فعال دانشجویی در دی ماه بدون حضور وکیل در شعبه ۱۵ به ریاست قضای صلوانی برگزار شد و دادگاه انقلاب وی را به ۸ سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرد.
هم اکنون نیز پرونده جدیدی در دادگاه انقلاب علیه توکلی به جریان افتاده که مربوط به مطالب نشریه دانشجویی خط صفر است که مجید توکلی مدیر مسئول آن بود و در سال ۸۵ توقیف شد، ظاهراً این پرونده که با شکایت سپاه پاسداران و در دادسرای کارکنان دولت مفتوح بود با اضافه شدن اتهام «زیر سئوال بردن رهبری» به دادگاه انقلاب فرستاده شده تا زمینه اعمال فشارهای بیشتر بر این دانشجوی زندانی فراهم شود.
به نظر میرسد این اقدامات و فشارهای شدید به نوعی ناشی از خشم و کینه ورزی مسئولین قضایی و امنیتی نسبت به فعالیتهای اعتراضی مجید توکلی و خصوصاً انتقادات صریح وی به رهبر جمهوری اسلامی باشد که آخرین مورد آن سخنرانی او در روز ۱۶ آذر در دانشگاه پلی تکنیک بود.
با احتساب دوره جدید بازداشت، مجید توکلی تا کنون مجموعاً ۲۰ ماه زندانی بوده که ۷ ماه ونیم آن در انفرادی بوده است.
لازم به ذکر است جعفری دولت آبادی دادستان تهران پیش از دادگاه مجید توکلی شخصاً در زندان اوین به دیدار وی رفته و از او خواسته بود که مطالبی را که بازجویان از وی خواستهاند مبنی بر اظهار پشیمانی و عذر خواهی از رهبر در دادگاه بیان کند و تهدید کرده بود در غیر این صورت محکومیت سنگینی در انتظارش خواهد بود که توکلی درآن دیدار و همچنین در جلسه دادگاه بر مواضع خود در انتقادها تأکید کرد و به نظر میرسد همین موضوع باعث عصبانیت مسئولین امنیتی و افزایش فشارهای غیر قانونی به دانشجویی است که علیرغم ۲ بار بازداشت طولانی مدت و تهدیدها و فشارهای فراوان بیرون از زندان دست از انتقاد برنداشته بود.
پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر