۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

گزارش برنامه "زنان و مقاومت در دوران معاصر"

گزارش برنامه "زنان و مقاومت در دوران معاصر"


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱٣٨۹ - ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰


گزارش برنامه " زنان و مقاومت در دوران معاصر" از نمایشگاه کتاب وعکس در شهر سی ینا - ایتالیا

اخبار روز - گزارش دریافتی: در نمایشگاه کتاب و عکس تحت عنوان " خواندن پرواز است " ، که از ۵ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۱۰ در شهر سی ینا - ایتالیا دائر می باشد، ۳ روز از این برنامه به زنان مقاوم و کنشگران زن اختصاص یافته است، که روز جمعه ۱۲ نوامبر به زنان و فعالان جنبش زنان ایران در زمینه های مختلف اختصاص داشت.
این نمایشگاه همه ساله از طرف سازمان حقوق برابری و سازمان بنیاد " تاریخ مقاومت سی ینا " بر گزار میگردد.
برنامه با سخنرانی لورا ماتیی از طرف سازمان بنیاد "تاریخ مقاومت سی ینا " افتتاح گردید.
صبری نجفی از فعالان حقوق مدنی زنان و "کمپین یک میلیون امضاء" از ایتالیا، سخنرانی خود را با توضیحاتی راجع به دستگیری مادران عزادار و نسرین ستوده آغاز کرد و با درخواست آزادی آنان، خواستار حمایت همه جانبه فعالان جنبش زنان از زندانیان سیاسی - عقیدتی در بند گردید.
پروین اردلان، نویسنده و روزنامه نگار، از بنیانگزاران "کمپین یک میلیون امضاء" برنده‍ی جایزه‍ی اولاف پالمه ۲۰۰۸ و برنده جایزه هلمن - همت ۲۰۱۰ از سوئد، فعالیت زنان و مقاومت آنان در عصر حاضر در ایران را بطور مفصل و جامع مورد بررسی قرار داده و تصویر تازه ای از کنشگران زن و تاثیر مقاومت آنان را در دوران معاصر برای حاضران ارائه داد.
فاطمه رضایی از فعالان حقوق بشر و حامیان مادران پارک لاله از آلمان، در مورد چگونگی به وجود آمدن مادران پارک لاله و همچنین در مورد مادران خاوران و به وجود آمدن گروه های حامیان مادران پارک لاله در سراسر دنیا و فعالیت های آنان درجهت رساندن صدای داد خواهی و حق طلبانه مادران (عزادار) پارک لاله به مجامع بین المللی و حقوقی در سراسر جهان و جمع کردن امضاء بر علیه اعدام و فرستادن یک هییت برای بررسی شرایط زندانیان سیاسی از طرف سازمان ملل متحد توضیحاتی داده و در خاتمه از طرف همه حامیان مادران پارک لاله خواستارحمایت و آزادی مادران عزادار در بند، اکرم نقابی و ژیلا مهدویان و نسرین ستوده، وکیل مدافع بسیاری از فعالان حقوق بشر و مدافع حقوق کودکان گشته و یاداوری کرد، که مادران دوره مقاومت را پشت سر گذشته اند و در جهت احقاق حقوق حق طلبانه خود، وارد دوره فشار گشته اند و قدمی از خواسته های خود عقب نشینی نخواهند کرد.
آنا کارلی پرزیدنت بنیاد "درک روکو برنابی" سخنرانی خود را در رابطه با جنبش زنان در دنیا و بهترین عملکردهای کاربردی شروع کرد و درادامه در تایید شکل مقاومت زنان ایرانی و مادران و مبارزات حامیان درسراسر دنیا، بر نقش افشاگری و جهانی کردن مبارزات زنان تاکید مبرم کرد.
در ادامه برنامه لیلا کرمی از دانشگاه رم، در مورد اندیشه فمینیسم اسلامی در ایران صحبت کرد و ماندانا دیهیم از ایتالیا، نویسنده کتاب "ایرانی که من می شناختم" قسمتی از کتاب خود را برای حضار خواند.
این برنامه پر بار, با صحبت های سیمونتا پلاگرینی معاون سازمان حقوق برابری در جهت هر چه جهانی تر شدن همکاری در جنبش زنان خاتمه یافت.

۱ نظر:

  1. با مطلب نگرانیها و برداشت های نادرست به روز هستم
    با احترام سارا مشکات
    www.iranianpatriot-iraneazad.blogspot.com

    پاسخحذف