۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

حامیان مادران پارک لاله تحت شکنجه

در پی مراجعه خانواده حکیمه شکری به زندان در پنج شنبه 28 دی‌ماه و اعلام ممنوع الملاقاتی وی ، خانواده این زندانی به قاضی پرونده مراجعه کردند تا راجع به وضعیت وی در زندان صحبت کنند. قاضی حسینی از خانواده حکیمه شکری خواست تا یکشنبه 11 بهمن ماه به دفتر قاضی مراجعه کرده تا نتیجه بررسی‌هایش درباره امکان ازادی با وثیقه را به ان‌ها اطلاع دهد.

این ماجرا درحالی اتفاق می افتد که حکیمه شکری دیروز مورخ 4 بهمن ماه طی برقراری تماس تلفنی با خانواده‌اش وضعیت جسمی‌اش را بد ارزیابی کرد و اعلام کرد که به دلیل وخامت اوضاع جسمی تا کنون چندین بار وی را به بهداری منتقل کرده‌اند. وی هم چنین ابراز داشت که مسئولین زندان وی را تحت فشار قرار داده‌اند که به خانواده‌اش بگوید حال خوبی دارد و ضمنا از سرمای سلولی که در آن بازداشت است گفته است. این مساله تاکنون از زبان چند زندانی دیگر نیز به خانواده‌ها منتقل شده است و به نظر می رسد که مساله سرمای سلول ها در بازداشتگاه اوین جدی ست .

حکیمه شکری روز 14 آذرماه به همراه چند تن دیگر از مادران پارک لاله برای بزرگداشت سالروز تولد امیرارشد تاجمیر، یکی از شهدای عاشورای 88، به بهشت زهرا رفته و پس از پایان مراسم درحالی که قصد ترک کردن بهشت زهرا را داشتند دستگیر می شوند. بقیه مادران همان شب آزاد شده ولی ندا مستقیمی و حکیمه شکری به اوین منتقل می شوند. اتهام آنها جاسوسی و اقدام علیه امنیت نظام بوده است! در صورتی که تنها کاری که می کردند دلجویی از مادرانی بوده که فرزندانشان را از دست داده بودند. ندا مستقیمی چندی قبل به قید وثیقه آزاد شده است.

یک ماه پس از بازداشت و در ملاقات قبلی ، خانواده وی در حالی با او ملاقات کرده بودند که آثار شکنجه بر روی صورت حکیمه کاملا مشخص بوده و دستهایش به شدت می لرزیده است .اما از نظر روحی بسیار قوی بوده و با ایمان به بی گناهی خود در برابر تمامی فشارها، توهین ها و شکنجه ها مقاومت کرده و تن به اعترافات دروغین علیه خود و گروه مادران پارک لاله نداده است.
برادر و خواهر حکیمه درحالی با او ملاقات می کردند که دو نفر پشت سر حکیمه قدم می زدند و یک نفر هم دقیقا کنار دست او نشسته بود و تمام صحبتها و حرکات آنها را زیر نظر داشت.

به گفته خانواده اش حکیمه در شرایط بسیار بد جسمی بسر می برد و به گفته خود حکیمه شب قبل از ملاقات ساعت 2 برای بازجویی می برندش و زیر فشارها و شکنجه های شدید حالش بهم می خورد و او را به درمانگاه زندان منتقل می کنند.وضعیت حکیمه شکری اکنون زیر بار فشارهای گوناگون و ممنوعیت ملاقات نگران کننده است .

مادران پارک لاله طی دوسال گذشته جور و جفاهای بسیاری را به خود دیده اند اما همچنان ایستاده اند و استوار در راهی قدم بر می دارند که درستی اش را باور دارند و هیچ چیز، در هیچ کجا مانع حرکت آنها نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر