۱۳۹۰ آذر ۲۱, دوشنبه

گزارش برنامه حامیان مادران پارک لاله - مادران صلح دورتموند ، به مناسبت روز جهانی حقوق بشر


گزارش برنامه حامیان مادران پارک لاله - مادران صلح دورتموند ، به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

به مناسبت ۱۰ دسامبر ۲۰۱۱، روز جهانی حقوق بشر، به دعوت سازمان عفو ​​بین الملل و خانه فرهنگی تارانتا بابو، حامیان مادران پارک لاله در شهر دورتموند با بر پایی میز اطلاع رسانی و نمایشگاه عکس و جمع آوری امضاء علیه اعدام، در برنامه ادبی که با روخوانی از آثار لیو شیائوبو برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۰ بر گزار شد، شرکت داشتند .
در شروع برنامه پیام و اعلام همبستگی خانم شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، در جهت آزادی فوری نویسنده، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی لیو شیائوبو خوانده شد و در ادامه برنامه به وسیله هنرمندان مختلف تاتر قطعات مختلفی از آثار او و در مورد زندگیش به همراه موزیک زنده خوانده شد .
لیو شیائوبو، اولین شهروند چینی بوده است که جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. او در دسامبر ۲۰۰۹ به اتهام تلاش برای تضعیف دولت چین بازداشت و به ۱۱ سال زندان محکوم شد و هنوز در زندان بسر می برد .

در طی برنامه نماینده سازمان عفو ​​بین الملل، شرح کاملی از علت به وجود آمدن مادران پارک لاله و خواسته های آنان و فعالیت های حامیان مادران در خارج از کشور برای حاضران داد .

استقبال از این برنامه در شهر دورتموند، بسیار خوب بود و با شرکت جوانان در قسمت پرسش و پاسخ ، و با توضیحات کامل حامیان مادران پارک لاله ، در موارد مختلف نقض حقوق بشر در ایران و شرایط زندانیان سیاسی در زندان های رژیم جمهوری اسلامی ، دانشجویان و روز ۱۶ آذر و مبارزات آنان در احقاق حقوق طبیعی خود، در مورد فعالان جنبش زنان، وکلا، روزنامه نگاران و هنرمندان که زیر فشار مستقیم هر روزه رژیم جمهوری اسلامی قرار دارند، در مورد مادران پارک لاله و حامیان آنان خانم ها لیلا سیف اللهی و ژیلا کرمزاده مکوندی که به جرم انسان بودن و همدردی در معرض خطر اجرای حکم ناعادلانه زندان میباشند، در مورد منصوره بهکیش یکی دیگر از حامیان مادران پارک لاله که خواهر- شوهرخواهر و ۴ برادرش در دهه ۶۰ به جرم فعالیتهای سیاسی به قتل رسیدند و ۴ دی ماه باید به دادگاه برود و ..........قدم دیگری در جهت رساندن صدای داد خواهی مادران پارک لاله در جهان بر داشته شد .

زنده باد صلح و آزادی
حامیان مادران پارک لاله - مادران صلح دورتموند

گزارش تصویری برنامه حامیان مادران پارک لاله، به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در دورتموند
http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.303759212990095.78923.100000680559971&type=3

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر