۱۳۹۰ آذر ۲۶, شنبه

دو گزارش از دو مراسم بزرگداشت

دو گزارش از دو مراسم بزرگداشت

دو گزارش از مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری و مصطفی کریم بیگی

گزارش اول:

برای گرامی داشت یاد و خاطره مصطفی کریم بیگی از جان باختگان عاشورا جهت بزرگ داشت یاد و خاطره عزیزانی که با دستانی خالی و دلی مملو از عشق به آزادی و عزمی مصمم برای دفاع از اولیه ترین حقوق خود، در روز عاشورای سال 1388 جان باختند.

ما جمعی از مادران پارک لاله به همراه مادر داغدار سهراب اعرابی و همسر داغدار علی حسن پور، به همراه تعدادی از زندانیان کهریزک که از بند شکنجه های غیرانسانی رهایی یافته بودند، در سالگرد عزیز جان باخته مصطفی کریم بیگی در روز عاشورا به همراه پدر و مادر داغدارش و جمعی از بستگان بر مزار آن شهید حضور یافتیم.

جان باخته مصطفی کریم بیگی، جوان 26 ساله ای بود که با شلیک گلوله به سرش در روز عاشورای سال 88 کشته شد. در خبرها ابتدا گفته بودند وی از روی پل پرت شده است ولی پس از پیگیری های فراوان مادرش، جسد او را پس از 16 روز در پزشکی قانونی کهریزک با گلوله ای بر پیشانی یافتند. عکس جان گداز این جوان آزادی خواه دل های عاشق بسیاری را لرزاند.

لازم به توضیح است، شهنار اکملی، مادر مصطفی کریم بیگی پس از سخنان رییس قوه قضاییه برآشفته بود. لاریجانی گفته بود کشته شدگان پس از انتخاب فقط یک نفر بودند. مادر داغدار مصطفی در گفتگو با "سرخ سبز" همان موقع می پرسد: آقای لاریجانی! قبر بچه من را نبش کنید تا ببینید آیا گلوله توی سرش خورده یا نه. اگر بچه خودتان هم بود، چنین حرفی می‌زدید؟ وی می‌پرسد: اینها همه فرزندان ایران بودند، آیا ما در ایران خودمان نباید بتوانیم حرف بزنیم؟ بچه‌های ما که با دست خالی به خیابان رفتند، نباید می‌توانستند اعتراض کنند؟ آیا آزادی این است؟ او با تاکید بر اینکه پیگیری‌هایش در قوه قضاییه به نتیجه‌ای نرسیده، این موضوع را طبیعی دانست و گفت: اگر می‌خواستند پیگیری کنند، چرا کشتند؟

مادر شهید کریم بیگی می‌پرسد: آیا فکر نمی‌کنند که این اشک و آه ما یک روزی دامنشان را بگیرد؟ مراسم با سرودهای انقلابی آزادی خواهی مانند از خون جوانان وطن لاله دمیده و... شروع گردید؛ پدر از روح بزرگ و آزادی خواهی شهید گفت و اینکه وجود نازنین مصطفی مایه افتخار اوست و نبودش داغی سنگین بر وجودش گذاشته است که قابل بازگویی نیست. مادرش از آخرین پیامکی که جگرگوشه اش در روز عاشورای 88 برایش فرستاده بود گفت: " فردا بوسه مرگ را بر لبانم جشن خواهم گرفت" و اعتقاد و آرزویی که پسرش برای فردایی آزاد برای جوانان ایران زمین داشت.

راهش پر رهرو باد





گزارش دوم:

دومین سالگرد درگذشت آیت الله منتظری

روز سه شنبه 8 آذر 1390 مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله منتظری در زادگاهش نجف آباد با شکوه بر گزار شد. در این روز بازار نجف آباد بطور کا مل تعطیل گردید و صبح روز سه شنبه به دعوت بازاریان و کسبه در مسجد بازار و عصر همان روز نیز مراسمی دیگر از طرف خانواده در حسینیه اعظم نجف آباد بر گزار شد که هر دو این مراسم با حضور وسیع مردم نجف آباد و مقلدان و علاقمندان به ایشان از سراسر کشور بر گزار گردید.

تعدادی از مادران پارک لاله نیز در این مراسم شرکت کردند. در طول مراسم قطعاتی از سخنرانی آقای منتظری پخش شد که مردم را به تذکردادن و اشتباهات و کج روی های حاکمان و قدرتمندان تشویق می کرد و اینکه از پرونده سازی ها نهراسند، چرا که پرونده سازان هیچ گاه نماندند.

در این مراسم آقای طاهری، امام جعمه اصفهان نیز با وجود کسالت شدید، برای دقایقی حضور یافت و فقدان این مرد بزرگ را به مردم و خانواده شان تسلیت گفت. آقای احمد منتظری، فرزند ایشان نیز در این مراسم سخنانی اینگونه ایراد کردند: "باید از وجود منتقدان به عنوان نعمتی برای کشور یاد کرد و جا دارد تا از آنان قدردانی شود و امکاناتی به آنان تعلق گیرد که بزرگ داشته شوند تا کاستی ها را یادآور شوند و حاکمان نیز در رفع آن بکوشند، ولی متاسفانه در کشور ما منتقدین و دلسوزان با حصر خانگی و زندان و شکنجه روبرو می شوند." در این مراسم هم چنین آرزو شد تا زندان سیاسی از جمله آقای احمد قابل که از شاگردان آیت الله منتظری بودند هرچه زودتر آزاد گردند.
http://www.mpliran.com/2011/12/blog-post_17.htmlیکی از مادران پارک لاله آذر 1390


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر