۱۳۹۱ آبان ۱, دوشنبه

خداحافظی حکیمه با خانواده های زندانیان و آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات 88

خداحافظی حکیمه با خانواده های زندانیان و آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات 88




حکیمه قبل از رفتن به زندان برای خداحافظی به دیدارخانواده زندانیان و آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات 88 از جمله مصطفی کریم بیگی٬ مسعود هاشم زاده٬ مجید توکلی و  ژیلا کرم زاده مکوندی رفت همچنین تلفنی با خانواده کیانوش آسا خداحافظی کرد.

در دیدار حکیمه با مادرمجید توکلی:
مادر مجید تعریف کرد که بازجویان و مسوولان زندان به او گفتند مجید به این دلیل حکم سنگین گرفت که در دانشگاه سخنرانی کرد و مادرش در جواب به مسوولان زندان گفت بسیار خب مجید سخنرانی کرد٬ مگر چه شده است؟ شما باید به صحبتهای جوانان توجه کنید به درد و دل جوانان ما گوش داده و مشکلات را حل کنید نه اینکه زندانشان کنید . حال که زندانشان کردید مشکل حل شد؟ مشکل را حل نکرید٬ خیالتان که راحت نیست اگر این طور بود که هنوز نباید بگیر و ببند داشته باشید٬ هنوز که نباید مجازات پشت مجازات و تنبیه پشت تنبیه باشد.
در تایید حرفهای مادر مجید حکیمه گفت: مجید با بلندگوی دستی در دانشگاه برای تعدادی محدود صحبت کرد٬ مشکلات را مطرح کرد و سوالهایی را پرسیده شما با تریبونهای عمومی و درسطح کشور اگر جوابی دارید پاسخگو باشید و اگرنه  به دنبال حل مشکلات مطرح شده باشید  درغیر اینصورت هرگز با زندان مشکلات حل نخواهد شد.
مادر مجید در قسمت دیگری از صحبتهایش عنوان کرد مدت طولانی است که مجید از حق تماس تلفنی محروم است و من هم که قادر به مسافرت برای ملاقات با فرزندم نیستم به این ترتیب حتی از شنیدن صدای مجید هم محروم شدم . به مسوولین زندان گفتم: مگر مجید زندانی نیست؟ می گویند چرا. می پرسم مگر اجازه برای تماس تلفنی از حقوق یک زندانی نیست؟  می گویند چرا. می پرسم پس چرا مجید و من از این تنها راه برای کمتر کردن دلتنگی هایمان  محروم هستیم؟  می گویند مادر حق با شماست ولی این مساله  از دست ما خارج است و دستور از بالاست.  مادر مجید در جواب به مسؤلان زندان گفت این  بالادستی هایتان مگر از خدا هم بالاترند؟ خدا برای اینکه بندگانش جواب درخواستها و نیازهایشان را بگیرند افرادی را به عنوان پاسخگو به مردم معرفی کرد  بالادستی های شما که از خدا بالاتر نیستند آنها باید برای پاسخگویی شماره تماس یا مرجعی برای پاسخگویی معرفی کنند. چرا می گویید نمی توانیم برای پاسخگویی به شما فردی یا مسؤلی را معرفی کنیم؟
ودر جواب بازهمان حرف ها تکرار می شود : که مادر حق با شماست ولی از ما کاری ساخته نیست.
حکیمه گفت به یاد دادگاه خودم افتادم وقتی در دفاع از همراهی با مادران به قاضی مقیسه گفتم: در این کشور هر کسی که کشته شود قاتلی دارد و شناسایی و محاکمه و مجازات می شود قاتلان کشته شدگان اعتراضات پس از انتخابات هم از نظر من باید شناسایی و محاکمه و مجازات شوند. قاضی در جواب گفت: ما هم می خواهیم ولی نتوانستیم پیدایشان کنیم چه کنیم؟ حکیمه می گوید من در جواب گفتم شما نتوانستید ولی ما هم می توانیم تا آخر این درخواست را داشته باشیم . سپس با خنده می گوید بعدا وقتی حکم سه سال زندان را برای خود دیدم گفتم: قاضی گفت آن را که نمی توانیم ولی شما چون زیاد سوال می کنید که قاتل کیست و چرا؟ علی الحساب سه سال برو زندان.

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر