۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

کمپین حقوق بشر خواستار پایان اعدامهای سیاسی شد

کمپین حقوق بشر خواستار پایان اعدامهای سیاسی شد
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران روز سه شنبه با انتشار بيانيه ای نگرانی خود را در خصوص صدور حکم اعدام برای معترضين به انتخابات سال گذشته رياست جمهوری در ایران اعلام کرده و خواستار توقف اعدام های سياسی شد.

به گزارش سایت کمپین ، در بيانيه اين نهاد مدافع حقوق بشر آمده است: «تاکنون حداقل ۱۱ تن از تظاهرکنندگان توسط قوه قضاييه ايران به مجازات اعدام محکوم شده اند. هفت نفری که تاکنون به اعدام محکوم شده و هويت آنها مشخص شده است عبارتند از محمدامين وليان، دانشجوی ۲۰ ساله؛ عبدالرضا قنبری، معلم چهل ساله؛ محترمه بهرامی و محسن دانشپور مقدم (زوج) و پسرشان احمد دانشپور، همراه با دو تن از دوستان نزديکشان؛ ريحانه حاج ابراهيم و هادی قائمی (صاحب اين نام هيچ نسبتی با مدير کمپين بينالمللی حقوق بشر در ايران ندارد).»

کمپین همچنین ویدیوی کوتاهی را با هدف افزایش آگاهی بینالمللی در خصوص «چنین اعدامهایی که انگیزه سیاسی دارند» منتشر کرده است.

کمپين بينالمللی حقوق بشر همچنين میگويد که اين ۱۱ تن در دادگاههای غیرعادلانه محاکمه شده و محکوم به مرگ شدهاند.

این نهاد مدافع حقوق بشر میافزاید که شواهد ارائه شده علیه این افراد ناکافی بوده و هیچ مجازاتی را توجیه نمیکند.

کمپین از مقامات ایرانی درخواست می کند به جای فرستادن مردم بیگناه به پای چوبه دار، افرادی را که دراعمال خشونت در جامعه نقش داشتند مسوول و پاسخگو نگهدارد تا از تکرار چنین فجایعی در آینده جلوگیری شود. تا زمانی که ما به تمامی نقش افراد و نهادهایی را که به صورت سیستماتیک ونظام مند در سرکوب مرگبار بعد از انتخابات دست داشتند را درنیابیم، نمی توانیم مطمپن شویم که چنین رفتارهای بی رحمانه ای دوباره تکرار نخواهد شد.

کمپین از سازمان های جامعه مدنی و شهروندان دغدغه مند می خواهد که در انتشار ویدیوی یاد شده در شبکه های اجتماعی و دیگر مکانهای ممکن به منظور افزایش آگاهی و درخواست ابطال چنین احکام ناعادله ای به آنها یاری رسانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر