۱۳۸۹ اسفند ۲۷, جمعه

گزارش اکسیون های اعتراضی و سخنرانی حامیان مادران پارک لاله درشانزدهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ۹ تا ۱۷ مارس ۲۰۱۱






گزارش اکسیون های اعتراضی و سخنرانی حامیان مادران پارک لاله درشانزدهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ۹ تا ۱۷ مارس ۲۰۱۱

درکارزار افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند شانزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، تعدادی از حامیان مادران پارک لاله از ۹ مارس تا ۱۷ مارس شرکت داشتند که با بر گزاری اکسیون های اعتراضی در ۴ روز پی در پی و سخنرانی درجلسه نقض حقوق زنان ، دررساندن صدای داد خواهی مادران پارک لاله ، مادران داغدار ۳۲ سال گذشته و در جهت افشاگری موارد بی شمار نقض حقوق بشر در ایران، کشتار های خیابانی و دستگیری های غیر قانونی ، تعداد بی شمار اعدام ها و احکام اعدام های جوانان زیر ۱۸ سال ، قصاص، سنگسار و شکنجه و تجاوز در زندانها و برای محاکمه علنی آمران و عاملان جنایات فجیع دوران حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی ، فشار بی اندازه به مادران پارک لاله و دستگیریهای مداوم آنان ، گزارش مفصل خود را به شورا تقدیم کردند .

درجلسه نقض حقوق زنان در روز ۱۶ مارس ، نماینده حامیان مادران پارک لاله از شهر دورتموند ، گزارش کاملی از تاریخچه بوجود آمدن مادران پارک لاله و موارد بیشمار دستگیریهای مادران و هواداران مادران پارک لاله ، از دادخواهی مادران خاوران و از کشتارو قتل عام فجیع دهه ۶۰ ، همچنین از وجود قبرهای دسته جمعی در خاوران ، از کهریزک ، از تجاوزات روحی و جسمی ، از ترور و شکنجه و اعدام داد .
در این جلسه دادخواهی، درشانزدهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، نماینده حامیان مادران پارک لاله با تاکید بر سیاسی نبودن مادران پارک لاله و حامیان آنان و خود جوش بودن این حرکت ، خواستهای مادران و حامیان را که به شرح زیر می باشد :

"مادران پارك لاله، مادران جانباختگان سي و يك سال گذشته هستند كه هرگز از خون فرزندانشان نخواهند گذشت و خواهان محاكمه آمران و عاملان اعدام هاي فردي و دسته جمعي، كشتارهاي قومي و ديني، زندان، شكنجه، تجاوز، ترور، شبيخون به منازل، به خاك و خون كشيدن خوابگاه ها و ... از دهه شصت تا كنون هستند. مادران پارک لاله، خواهان آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشند. مادران پارك لاله، اعدام را يك قتل سازمان يافته مي دانند و مخالف هرگونه قتلي با هر شكل و هر نامي از جمله سنگسار و قصاص مي باشند و خواهان لغو قانون مجازات اعدام هستند"

بار دیگر اعلام کرده و با تکرار این نکته ، که تا رسیدن به خواسته هامان قدمی به عقب نخواهیم گذشت ، قسمتهایی از نامه مادران پارک لاله و حامیان آنان به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد که به شرح زیر می باشد، برای حاضرین خواندند:

بنا به گزارش سازمان عفو بین الملل تنها در ماه ژانویه سال میلادی ٢٠١١ ، بیش از ٨۶ زندانی در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند. که البته با در نظر گرفتن بسیاری اعدامهایی که رسماً اعلام نشده است این رقم بسیار بالاتر می نماید. شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل و و شش سازمان‌ مدافع حقوق بشر؛ سازمان عفو بین‌المللی، سازمان دیده‌بان حقوق بشر، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، فدارسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر ، جامعه دفاع از حقوق بشر ایران و گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای مشترک به جامعه جهانی و سازمان ملل متحد، خواهان اقدام برای توقف موج گسترده‌ی اعدام‌ها در ایران شدند.در این بیانیه شدیداً ابراز نگرانی شده از اینکه جمهوری اسلامی با استفاده از روشهای مذبوهانه ، بسیاری اعدام‌های سیاسی را در میان خیل اعدام های محکومین به جرایم عادی پنهان می سازد، و هشدار داده شده است اگر جامعه جهانی در این باره سکوت کند، اعدام‌ها فزونی خواهد یافت. نیز، بنا به گزارش دیده بان حقوق بشر دست کم ١۴٠ نفر از اعدام شدگان سال‌های اخیر محکومیت اعدام خود را در حالی گرفته اند که به هنگام ارتکاب جرم کمتر از ١٨ سال سن داشته اند.

مادران پارک لاله و حامیانشان از شما تقاضا دارند با فرستادن هیئت هایی ویژه به ایران وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی را مورد بررسی قرار داده ضمن دیدار با زندانیان سیاسی و دگر اندیش و خانواده های اعدام و کشته شدگان ، در مورد وضعیت زندانها در ایران تحقیق نمایند. همچنین همصدا با ملت ایران این بر این تقاضا اصرار داریم که با استفاده از فشارهای بین المللی حکومت ایران ملزم شود به پاسخگویی در مقابل معاهدات بین المللی خود در به جا آوردن حقوق مدنی و سیاسی شهروندانش .
این سخنرانی با یک گزارش اسلایدی کامل ازعکس های مادران پارک لاله ، جان باختگان و زندانیان سیاسی - عقیدتی همراه بود که شرکت کنندگان دراین برنامه ، با شنیدن گزارشات تلخ و وحشتناک و دیدن عکس ها به شدت متأثر گشتند .

بعد از اتمام این برنامه ، حامیان مادران پارک لاله ، رونوشت کاملی از گزارشات فارسی و انگلیسی از سایت مادران و تعداد بسیار زیاد امضاء های جمع شده بر علیه اعدام و فرستادن یک هیت بررسی و رسیدگی به شرایط زندانیان سیاسی عقیدتی را به مسوولان تحویل دادند .
حضور فعال حامیان مادران پارک لاله درشانزدهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو با اعلام همبستگی بسیاری از گروه ها و شخصیت های فعال سیاسی همراه بود .

حامیان مادران پارک لاله - دورتموند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر