۱۳۹۱ فروردین ۱۶, چهارشنبه

منصوره بهکیش، به چهار و نیم سال حبس تعزیری محکوم شد

منصوره بهکیش، به چهار و نیم سال حبس تعزیری محکوم شد
خبرگزاری هرانا - منصوره بهکیش، فعال حقوق بشر و از حامیان مادران عزادار(مادران پارک لاله) از سوی شعبه‌ی ١۵ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل چهار سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، منصوره بهکیش به استناد ماده‌ی ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به اتهام "اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه مادران عزادار" به ۴ سال حبس تعزیری و بر اساس ماده‌ی ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی با اتهام" تبلیغ علیه نظام" به ۶ ماه حبس محکوم شد.
دادگاه خانم بهکیش صبح روز چهارم دی ماه سال گذشته در شعبه‌ی ١۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود.
منصوره بهکیش ساعت ۸ شب ۲۲ خردادماه ۱۳۹۰ در تقاطع یوسف آباد و فاطمی توسط مامور اطلاعاتی زن شناسایی، دستگیر و پس از انتقال به پلیس امنیت، به عنوان مورد خاص به زندان اوین منتقل شد. وی عصر روز ۱۸ تیرماه همان سال و پس از تودیع قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.
بازداشت منصوره بهکیش، با اعتراض و واکنش‌های گسترده‌ی سازمان‌های حقوق بشری داخلی و بین المللی و نیز دولت‌ها همراه بوده و در همین ارتباط فدراسیون بین المللی جامعه‌های حقوق بشر، نیز با صدور بیانیه‌ای این اقدام ماموران امنیتی و مقامات قضایی را محکوم کرده بود.
این فعال حقوق بشر پیش‌تر و در سال ۱۳۸۸ نیز برای حمایت از مادران عزادار در پارک لاله بازداشت شده بود.
منصوره بهکیش از خانواده‌های داغدار دهه شصت است که شش نفر از اعضای خانواده‌اش را از دست داده است. وی در حالی با این حکم سنگین مواجه شده که مسئولیت نگهداری و رسیدگی به امور مادر بهکیش را نیز بر عهده دارد.
http://www.mpliran.com/2012/04/blog-post.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر